Senaste nytt

Golden ticket till personal på British Airways

mha321

Medlem
Principen är inte så dum. Men sannolikheten att det skulle ske hos sas är nog noll. Inte speciellt skandinaviskt...
 

Hachans

Medlem
Principen är inte så dum. Men sannolikheten att det skulle ske hos sas är nog noll. Inte speciellt skandinaviskt...

Och det har väl kommit fram att de fördelar som biljetten för med sig är så skrattretande att personalen inte ens bryr sig om att varken lämna in biljetter eller komma på ceremonin.
 

nonicoc

Medlem
Och det har väl kommit fram att de fördelar som biljetten för med sig är så skrattretande att personalen inte ens bryr sig om att varken lämna in biljetter eller komma på ceremonin.

Du kan ha rätt – jag känner inte till vad en sådan biljett renderar. Men om biljetten inte verkar motiverande kan ju flygbolaget korrigera detta genom lite större favörer. Emellertid fick jag reda på detta från en steward på BA som jag följer på Instagram, och åtmistone han var tämligen exalterad över att ha fått en dylik Golden Ticket.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Hachans

Medlem
Du kan ha rätt – jag känner inte till vad en sådan biljett renderar. Men om biljetten inte verkar motiverande kan ju flygbolaget korrigera detta genom lite större favörer. Emellertid fick jag reda på detta från en steward på BA som jag följer på Instagram, och åtmistone han var tämligen exalterad över att ha fått en dylik Golden Ticket.

Ja, här står lite mer om vad det innebär.

Man får ett brev från sin manager som sparas i ens fil. En klapp på ryggen.

What do British Airways cabin crew get if a customer gives them a Golden Ticket? - Quora
BA Golden ticket – Business Traveller

Jag gillar idén, men om gensvaret från ens arbetsgivare blir noll så har det ju ingen påverkan alls.
 

Dr. Miles

Expert
Guldkort är inte riktig översättning av Golden ticket, tycker jag.
Golden ticket hos British Airways är något man lämnar man över till en kabin-/markpersonal som utmärkte sig i sin tjänst.

När man skriver Guldkort, så tror man att man ger bort bonusprogrammets guldkort (t ex Star Alliance Gold).
 

Canadien

Medlem
Hur ger man bort den? Jag hade en dansk personal som gjorde ett bra jobb på em resa i First nyligen, minns inte namnet dock...
 

Dr. Miles

Expert
Hur ger man bort den? Jag hade en dansk personal som gjorde ett bra jobb på em resa i First nyligen, minns inte namnet dock...
Det finns olika tillfället. Om det är på long haul finns det flera tillfälle att ge bort Golden ticket, men om det är på short haul passar det bra när man kliver av.
 
Toppen