Senaste nytt

Glömt passet, kommer jag hem?

RickardG

Medlem
Jag har blivit allt för van att resa inom Norden senaste tiden så nu när jag skulle till Bryssel glömde jag ta med mig passet. Har bara körkort med mig som ID.

Är det någon som vet hur det är med ID-kontroller nu på Bryssels flygplats? Hur bedömer ni chanserna att jag kan ta mig hem?
 

Agö

Medlem
Jag har blivit allt för van att resa inom Norden senaste tiden så nu när jag skulle till Bryssel glömde jag ta med mig passet. Har bara körkort med mig som ID.

Är det någon som vet hur det är med ID-kontroller nu på Bryssels flygplats? Hur bedömer ni chanserna att jag kan ta mig hem?
Visade inget ID öht igår i Bryssel.
 

palmen

Moderator
Kan inte komma på att jag behövde visa något när jag åkte hem för 3 veckor sedan. Så länge du kan checka in online och inte ska checka in väskor tror jag du kan klara dig, men är lite osäker.
 

RickardG

Medlem
Så ingen kontroll vare sig vid gate eller säkerhetscheck? Jag har bara handbagage och har checkat in via appen och har boardingkort i mobilen så då kanske det går vägen.
 

jerixon

Medlem
Nej ingen kontroll alls.
Det är självscanning på båda ställen av boardingkortet normalt.
Samma sak förra veckan när jag var där :)

Så ingen kontroll vare sig vid gate eller säkerhetscheck? Jag har bara handbagage och har checkat in via appen och har boardingkort i mobilen så då kanske det går vägen.
 

RickardG

Medlem
Det låter som att det finns god chans att komma hem och träffa barnen ikväll då trots allt, även om inget är skrivet i sten. Tack för färsk info!!
 

rvarttinen

Medlem
Skaffade nationellt ID-kort i samband med att jag skaffade nytt pass - har alltid med mig det , tillsammans med körkortet, 'just in case'. Det har varit en diskussion på forumet om det räcker med ID-kort eller ej inom Europa tidigare, men jag kommer inte ihåg utfallet just nu ... hur som haver, har sett andra som reser på "enbart" ID-kort (tycks vanligt med de som reser mellan Paris o Stockholm med Air France (franska medborgare?)).

Kanske ett litet tips inför framtiden; att skaffa ett nationellt ID-kort att ha med sig i ur och skur?
 
Toppen