Senaste nytt

Gissa flygplatsen!

DrGold

Medlem
@DrGold du får avslöja rätt svar, jag (och säkert många andra) klarar inte längre av att ligga sömnlösa om nätterna och fundera på vilken flygplats det kan vara.

Shit, förlåt! Jag glömde bort att jag gjort detta inlägg och fick av nån anledning inga notiser om era svar förrän nu när jag blev specifikt taggad! Ursäkta, ursäkta.

Hittills inga korrekta svar tyvärr (dock helt korrekt att det är en varm destination). Det stämmer också att planet är från Air Asia. För att ge en ledtråd till är det för närvarande det enda bolag som trafikerar flygplatsen reguljärt. Och som bonus kan jag nämna att destinationen hittills haft ett bekräftat fall av Corona, i form av en tillrest kinesisk turist.
 

NotRyan

Medlem
Var är detta? Lätt för en del kanske?
upload_2020-2-16_12-3-20.jpeg
 
Last edited:

DrGold

Medlem
Tror inte de går flyg från BKK til Hua Hin längre... Airasia flyger Hua Hin - Kuala Lumpur har jag för mig

Stämmer! För tillfället trafikeras Hua Hin endast till/från Kuala Lumpur av Air Asia. Från Bangkok är det smidigast med buss eller taxi. Tåg skulle jag betrakta som ett projekt för folklivsforskare, eller möjligen för tågnördar i BC-kaliber ;)
 

Kris

Medlem
Tror inte de går flyg från BKK til Hua Hin längre... Airasia flyger Hua Hin - Kuala Lumpur har jag för mig
Kom att tänka på att InterContinental Hua Hin tidigare hade en "shuttle" ($$$$) från Bangkok till hua hin airport. Dock inget det skyltar med längre, så antar att de pensionerat tjänsten. Förvisso inte reguljärt och samma tjänst går ju såklart att ordna oavsett om man är sugen på att pynta. Annars är bilttansfer oftast ganska smärtfri. Tåget hade jag dock skippat... Inte provat, men kört trainspotting med kidsen på Hua Hin station. Ganz primitiv! :)

Länken nedan från när de kickade igång (10år sen).
https://www.hozpitality.com/news/an...hin-launches-private-plane-service-to-hua-hin
 
Toppen