Senaste nytt

Går det bra för Emirates att sälja sina Business class från Norden?

chazzie

Medlem
Ajdå, minnet börjar redan svikta :) Enligt den teorin bör Qatar ha ett bättre försprång... Förvisso har Qatar varit på tapeten ett tag med alla turer kring fotbolls-VM, möjligen att det spelat in i valet av bolag för att stilla samvetet? (Även om Dubai knappast har mindre dåliga förhållanden för många gästarbetare).
 

sweflyer

Medlem
seating på 2-3-2 är absolut inget som tilltalar mig.
Helt rätt! Jag hade känt mig direkt lurad om jag bokat Emirates business och hamnade i 2-3-2 som väl knappt ens är full flat. Väljer det mesta över Emirates av (bland annat) den anledeningen.

Etihad Airways flyger inte till Norden direkt därför jag kan förstå att de behöver att sätta lägre priser men för Qatar Airways behöver de inte att göra så.
Har ännu så länge bara testat Etihad en gång och då i Ekonomi, men har också noterat bra priser i Business (ofta via Berlin) som jag blivit riktigt sugen på att boka. Tyckte de var vassa i Ekonomi, så är frestad att testa deras Business för att se.
 

rvarttinen

Medlem
Flugit med Emirates från Arlanda - de hade rätt bra pris, om jag kommer ihåg rätt, på sin s.k. "Business Saver" och alla 'fringisar' ingick (transport hemifrån med Freys, transport på plats, övernattning i Dubai vid mer än 6 h transfer, etc.). Priset kanske avgör, förutom även avtal med företag?
För övrigt vi satt i '2' delen av 2-3-2 ... kabinen var annars ok, trots konfigurationen.
 

toer00

Medlem
Antar att det finns personer med 1 barn i sällskapet och där 3 sidan fungerar bra. Plus par på 2 sidan.
Om alla vore ensamma så visst, men så är väl knappast fallet? Plus seating så är man biff på 2 sidan...
 

Jones

Medlem
Jag skulle gissa att en hel del som åker Emirates faktiskt ska till Dubai. Upplever att mycket möten läggs där även när mötesdeltagarna inte är baserade i Dubai.
 

Homer

Medlem
Jag övervakar priser till Asien regelbundet och det är sällan så att Emirates erbjuder bra priser i Business class till Asien från Norden nuförtiden medan Qatar Airways och Etihad Airways kör Business class kampanj nästan oavbrutet.
Därför undrar jag om Emirates kanske säljer sina Business class från Norden bättre än Qatar Airways och Etihad Airways?
Etihad Airways flyger inte till Norden direkt därför jag kan förstå att de behöver att sätta lägre priser men för Qatar Airways behöver de inte att göra så.


Samma fråga fast om Qatar, eller snarare ligger de på liknande priser till samma destinationer nu?
 
Toppen