Senaste nytt

Går det att boka Köpenhamn/Arlanda - USA i en biljett hos Qatar

bankb

Medlem
Ska till Chicago i juni och tänkte passa på och flyga med Qatar för att få testa Q-suite på en lite längre sträcka.

Men när jag försöker boka en biljett med start i CPH eller ARN så får jag inte upp några destinationer i USA.

Gör jag något fel? Hur gör jag då rätt? Eller går det inte att boka en sån resa med Qatar? :/
 

QR A319

Medlem
Det är Ukraina som gäller för positionering. Kyiv (KBP) och där går det flyga västvart med Qatar airways. Troligtvis en A-320 till Doha men sedan är det flera avgångar med Q-Suite mot staterna.
Hälsningar från lillkärran
 
Last edited:
  • Gilla
Reactions: pep

bankb

Medlem
Det är Ukraina som gäller för positionering. Kyiv (KBP) och där går det flyga västvart med Qatar airways. Troligtvis en A-320 till Doha men sedan är det flera avgångar med Q-Suite mot staterna.
Hälsningar från lillkärran

Någon som vet varför de valt den strategin? Känns mycket märkligt. Även om det inte lär bli den största intäktsströmmen så kan det ju ramla in ett par kronor iallafall.

Hur tar man sig bäst till KBP?
 

squeezen

Medlem
Ska till Chicago i juni och tänkte passa på och flyga med Qatar för att få testa Q-suite på en lite längre sträcka.

Men när jag försöker boka en biljett med start i CPH eller ARN så får jag inte upp några destinationer i USA.

Gör jag något fel? Hur gör jag då rätt? Eller går det inte att boka en sån resa med Qatar? :/
Har du testat lägga upp det som multicity?
Jag bokade en sådan tripp fast för qmiles.
CPH-DOH och sedan DOH-JFK, fick som sagt söka som multicity.
Men då fick jag allt på en bokning (Samma PNR).
Vet dock inte hur det är om man bokar för pengar eller hur priset blir.
 

palmen

Moderator
Har du testat lägga upp det som multicity?
Jag bokade en sådan tripp fast för qmiles.
CPH-DOH och sedan DOH-JFK, fick som sagt söka som multicity.
Men då fick jag allt på en bokning (Samma PNR).
Vet dock inte hur det är om man bokar för pengar eller hur priset blir.
Lär prissätta som 2 resor, dvs inte billigt. Tidigare har det inte funnits några fares för detta.
 
Toppen