Du bokar en flygresa från A-B oavsett vilken maskin flygbolaget än har planerat att traffikera sträckan med så kan de när som av olika orsaker tvingas byta maskintyp. Det är klart att man kan bli besviken om syftet är att flyga en viss maskin. Faktum kvarstår dock att flygbolaget utför den beställda servicen genom att ta dig från A-B i den klass du bokat, må så vara med en annan maskin.Om syftet med resan är att flyga just en särksild flygplanstyp så får man nog bereda sig på att saker och ting förändras beroende på omständigheter. Noterar man innan resan att maskinen är ändrad kan man ju alltid kontakta flygbolaget be om att bli ombokad. Som om ett flygbolage får en strandad maskin och måste boka om alla passageraren med andra bolag och en helt annan rutt, vilket händer varje dag. Det viktigaste då för dig/mig som passagerare är jue att flygbolaget tar dig dit du vill och i tid. Ibland kan det vara sunt att inte utgå från att en servicegivare gör allt för att jävlas och skiter i sina kunder utan snarare faktiskt försöker lösa ett uppkommet problem så smidigt som möjligt för alla parter. Brukar tänka så för att inte gå omkring och vara bitter och tro att hela världen är emot mig om något går fel
Självklart. Man kan ta detta egentligen hur långt som helst åt båda hållen
missförstå mig rätt, att fortfarande komma fram i tid är självklart en vital faktor och förmodligen den viktigaste.
Men med det sagt är det väldigt få institutioner som kan komma undan med ett byte av hårdvara som flygbolag skriver av sig rätten till att göra. Vi pratar i grund och botten inte om välgörenhet utan om drivna vinstdrivande bolag med pengar som största intresse.
Varför skulle en kund då lik bolaget underställa sig sämre villkor i en ekonomisk affär som detta i slutändan är? Jag förstår att det är ett I-landsproblem månne, men så här ser vårt samhälle ut och i frågan om en ekonomisk affär ser jag aldrig varför en kund ska vara "förloraren" när denne är investeraren. Det blir i slutändan väldigt dålig affärspolitik.. ... Vilket också kanske är varför Thai inte alltför ofta har ett lägre värde bland flygfantaster, men också varför bolaget år efter år underpresterar ekonomiskt och på andra sätt.....