Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Finns inte ens CDG-BKK i TG F?
Lägg en bevakning på expertflyer. Lär dyka upp platser.

Har inte kollat några andra alternativ än Lufthansa routing än så länge för jag vill försäkra mig om att det passar in i schemat om det väl kommer upp några Lufthansa F awards.

Vilka datum gäller det ?

Mitt flyg planerade flyg BKK-SYD går den 8 Aug klockan 19:20
 

Impendill

Medlem
Har inte kollat några andra alternativ än Lufthansa routing än så länge för jag vill försäkra mig om att det passar in i schemat om det väl kommer upp några Lufthansa F awards.



Mitt flyg planerade flyg BKK-SYD går den 8 Aug klockan 19:20

Det finns en plats i business på direkt flighten från ARN till BKK den 7/8.

Boka den och gör som jumbooze skriver.

LH flyger inte first till Bangkok på sommaren om jag förstått det rätt.
 

Glenn E

Medlem
Tack för svaren hörrni! Nu har jag en fråga till.

Jag har hittat availability i F på nästan alla sträckor jag vill göra på min awardresa till SYD nästa sommar. Allt efter BKK är inga problem.

Till BKK är mitt mål att boka in någon sträcka med Lufthansa F. Men det finns ännu inte ens LH Eco awards på de flesta av dessa sträckor än (t.ex. till HND, HKG, PEK, eller SIN). Den enda sträckan där jag hittat LH Eco awards än så länge är FRA-PVG, men det är inte den schemamässigt mest optimala mellanlandningen, även om den funkar.

Bör jag boka allting från BKK och "framåt" nu och vänta tills det dyker upp mer Eco/Business awards på några av de andra sträckorna?


Tar gärna del av er erfarenhet om hur ni brukar gå till väga?

Jag hade försökt hitta ett datum då Frankfurt - Tokyo(ANA) - Bangkok(Thai) - Sydney(Thai) i F finns tillgänglig.
Borde inte vara omöjligt för en person.
 
Tack för alla svar! Hittade 2 F awards med Thai från FRA till BKK. Ska testa att boka i morgon!

Jag hade försökt hitta ett datum då Frankfurt - Tokyo(ANA) - Bangkok(Thai) - Sydney(Thai) i F finns tillgänglig.
Borde inte vara omöjligt för en person.

Det var det jag tänkte först, för att sedan byta ut först sträckan mot LH F om det blev tillgängligt. Men egentligen är FRA-HND den sämsta av LH-linjerna eftersom vi då måste byta flygplats till NRT för att fortsätta med Thai F till BKK. Och det längsta bytet jag kunde få till i Tokyo var 5h, vilket jag tycker känns lite för tight.
 

Glenn E

Medlem
Tack för alla svar! Hittade 2 F awards med Thai från FRA till BKK. Ska testa att boka i morgon!



Det var det jag tänkte först, för att sedan byta ut först sträckan mot LH F om det blev tillgängligt. Men egentligen är FRA-HND den sämsta av LH-linjerna eftersom vi då måste byta flygplats till NRT för att fortsätta med Thai F till BKK. Och det längsta bytet jag kunde få till i Tokyo var 5h, vilket jag tycker känns lite för tight.
Det finns ju ett Nattflyg från Haneda kl 00:20
Kommer fram till Bangkok kl 04:50 och flyget till Sydney går kl 08:00
 

BjörnHed

Medlem
Hej,

Jag har bokat följande EB resa över jul.
19.12.2017
ARN-FRA, LH Economy
FRA-Seol, Asiana, First A380
Seol-Tokyo, Asian, Business 767-300e

03.01.2018
Singapore-Beijing, Air China, Business Dreamliner
Beijing-Paris, Air China, First 777-300 (7h connection)
Paris-ARN, SAS Business

Då jag har läst mycket kritik om Air China och loungen i Peking funderar jag på att ändra hemresan till:
Singapore-Istanbul, Turkish Airlines, Business 777-300ER
Istanbul-Amsterdam, Turkish Airlines, Business A321
Amsterdam-ARN, Turkish Airlines, Business

Vad säger ni om detta? Hade jag kunnat vänta på Lufthansa´s biljetter så hade jag försökt med det men tyvärr så går 40000 av mina poäng ut i Nov.
 

hampe_1

Medlem
Hej,

Sitter och försöker hitta en retur till en bokning som jag har. Tanken är att hitta 2 platser Asiana F ICN - FRA i början av augusti nästa år. Problemet med detta är bara att jag inte hittar någon availability med United eller ExpertFlyer men däremot hittar jag 2 platser när jag söker på ANA. Så ringde Talinn och försökte boka men de kunde inte hitta några platser heller. Kan inte hitta ett enda datum med Asiana i varken Y, C eller F på United mellan datum 14 juli - 20 augusti. Någon vet vad de kan bero på eller hur jag ska göra?

Har också tittat på ANA F från Tokyo men vad jag förstår det som är det nästintill omöjligt att hitta två platser. Någon som har en idé med en alternativ routing i F? Thai F från BKK är också ett alternativ men vad jag förstår det som åker man helst ANA F och Asiana F före Thai F, däremot så är F bättre än C så är öppen för förslag.

Tack på förhand.

Mvh
Hampus
 

Kimmen00

Medlem
Hej,

Sitter och försöker hitta en retur till en bokning som jag har. Tanken är att hitta 2 platser Asiana F ICN - FRA i början av augusti nästa år. Problemet med detta är bara att jag inte hittar någon availability med United eller ExpertFlyer men däremot hittar jag 2 platser när jag söker på ANA. Så ringde Talinn och försökte boka men de kunde inte hitta några platser heller. Kan inte hitta ett enda datum med Asiana i varken Y, C eller F på United mellan datum 14 juli - 20 augusti. Någon vet vad de kan bero på eller hur jag ska göra?

Har också tittat på ANA F från Tokyo men vad jag förstår det som är det nästintill omöjligt att hitta två platser. Någon som har en idé med en alternativ routing i F? Thai F från BKK är också ett alternativ men vad jag förstår det som åker man helst ANA F och Asiana F före Thai F, däremot så är F bättre än C så är öppen för förslag.

Tack på förhand.

Mvh
Hampus

De datumen har väl Asiana blackout? (from 14-15 juli ->)
 

Dr. Miles

Expert
Sitter och försöker hitta en retur till en bokning som jag har. Tanken är att hitta 2 platser Asiana F ICN - FRA i början av augusti nästa år. Problemet med detta är bara att jag inte hittar någon availability med United eller ExpertFlyer men däremot hittar jag 2 platser när jag söker på ANA. Så ringde Talinn och försökte boka men de kunde inte hitta några platser heller. Kan inte hitta ett enda datum med Asiana i varken Y, C eller F på United mellan datum 14 juli - 20 augusti. Någon vet vad de kan bero på eller hur jag ska göra?
Asiana har blackout datum för awardplatser på sina flighter. Du kan hitta info om detta här:
Mileage Ticket HighPeak Season Information

Från Seoul är mellan 2018-JUL-14 och 2018-AUG-19 nästa år.
Asiana skrev:
International Flights (departing from non-Americas locations)

As of 2018
1.1~1.7, 2.14~2.19, 7.14~8.19, 9.21~9.26, 12.22~12.31
 
Toppen