Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

ante_77

Medlem
Missade en del info ser jag. Biljetten är bokad i SAS plus (fly premium) och resmålet Split. Så reken är att kontakta SAS? Föredrar ju rad 1 om det går. Flyget är ett A320-200 sharklets

Kan bli trångt med matbrickan.
Gissar att du får plats på 3:e raden.
Själv gillar jag inte bulkhead
 

JochenS

Medlem
Missade en del info ser jag. Biljetten är bokad i SAS plus (fly premium) och resmålet Split. Så reken är att kontakta SAS? Föredrar ju rad 1 om det går. Flyget är ett A320-200 sharklets

Absolut. Bara att kontakta SAS. Passa på att beställa mat till infant som ingår i Plus. Babymat lastad i Sverige brukar vara helt ok. Men räkna inte med att få mer än frukt och yoghurt från Split och hem.
 

bachelor

Medlem
Absolut. Bara att kontakta SAS. Passa på att beställa mat till infant som ingår i Plus. Babymat lastad i Sverige brukar vara helt ok. Men räkna inte med att få mer än frukt och yoghurt från Split och hem.
Tack för info
Pratade med supertrevlig person på supporten, blev rad 3 och beställde både specialmat till barn och till infant, även på hemresan...
 

inka

Medlem
2-4-1 resa tur och retur från Sverige till Singapore (Star Alliance) kostar mig 165 000 Eurobonuspoäng för 2 personer, har jag lyckats tyda tabellen korrekt eller kostar det flera poäng? Poängtabeller | SAS
 

filip23

Medlem
Skrev i en annan tråd tidigare idag, men vet inte om den var/är lämpligast här eller där (SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2019)). Så provar här (admin får så klart säga till om det inte passar)

Hej. Med små, små steg börjar jag arbeta upp mitt Eurobonussaldo igen efter min Business Class-resa till Kapstaden, Sydafrika, och börjar (inte helt sant; har alltid nästa resmål i åtanke) fundera på hur nästa Amex 2-4-1 voucher ska användas. Jag har sedan jag blev medlem här insett att få flyga i 1a Klass inte längre behöver vara en utopi, utan faktiskt rentav en realitet (givet, för min del, en 2-4-1 voucher, och alldeles för mycket shopping för att nå poängen som krävs).

Så till frågan. Givet att jag skulle vilja testa på en First, och givet att det är en bonusresa inom *A, vilket bolag/flygplanstyp/sträcka ska man hålla utkik efter. Med andra ord, vilken är den optimala First class upplevelse givet ovan förutsättningar? :)


Jag är ett stort fan av Thais (380) F klass, speciellt när man flyger från Bangkok och således får tillgång till deras underbara första klass lounge. Det kan jag varmt rekommendera. Har då även i åtanke att det är relativt lätt att hitta tillgänglighet långt innan resan. Annars gäller ju Lufthansas F klass med FCT osv, men då är det ju bokningsbart endast 14 dagar innan avresa.
 

JohanGE

Medlem
Jag är ett stort fan av Thais (380) F klass, speciellt när man flyger från Bangkok och således får tillgång till deras underbara första klass lounge. Det kan jag varmt rekommendera. Har då även i åtanke att det är relativt lätt att hitta tillgänglighet långt innan resan. Annars gäller ju Lufthansas F klass med FCT osv, men då är det ju bokningsbart endast 14 dagar innan avresa.
Alright, jag har endast haft Lufthansa från FRA i åtanke, men ska även hålla utkik efter Thai A380 hädanefter
 

Olle K

Medlem
Funderar på att boka en poängresa med Fly Premium och SAS Göteborg-Gran Canaria. Dock med småbarn är avgångstiden från Göteborg väldigt tidig och bytestiden är kort på Arlanda eller Kastrup för flyget till Gran Canaria. SAS erbjuder inga alternativ via hemsidan för avgång dagen så man får en natt på Kastrup eller Arlanda. Om jag t.ex bokar 15 nov Göteborg-Kastrup-Gran Canaria, kan jag online på mina sidor efter bokningen byta avgångsdag för Göteborg-Kastrup till den 14 nov? Eller går det via SAS kundtjänst?
 

Canadien

Medlem
Funderar på att boka en poängresa med Fly Premium och SAS Göteborg-Gran Canaria. Dock med småbarn är avgångstiden från Göteborg väldigt tidig och bytestiden är kort på Arlanda eller Kastrup för flyget till Gran Canaria. SAS erbjuder inga alternativ via hemsidan för avgång dagen så man får en natt på Kastrup eller Arlanda. Om jag t.ex bokar 15 nov Göteborg-Kastrup-Gran Canaria, kan jag online på mina sidor efter bokningen byta avgångsdag för Göteborg-Kastrup till den 14 nov? Eller går det via SAS kundtjänst?
Ring in så kan du boka en stopover i Köpenhamn eller Stockholm på vägen.
 
Toppen