Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Firetee

Medlem
Försöker få till någon first-resa från FRA under nästa sommar (när som juni-augusti) dock tycker jag det verkar otroligt svårt att hitta flyg så långt fram i tiden med vare sig awardfares (har klickat på timglaset som en galning utan framgång) eller uniteds hemsida. Främst kollat på BKK men även ICN, HND. Nån som har något tips på bättre arbetsmetodik för att hitta first eller hittar något förslag på resa (total kalendertid upp till en vecka är OK).
 
Efter de ändrade reglerna sades det väl att det inte ska vara tillåtet att blanda klasser?
Eller var det bara någon på kundtjänst som fått för sig det?

Nya regler gällande routings på SAS / Star Alliance bonusresor | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Jag kan tycka inga regler utan undantag då United bara har ekonomi på denna sträcka. Får ha lite is i magen och hoppas att någon av oss ska snubbla över en ”Kristina” som kan hjälpa oss. ;)
 

Canadien

Medlem
Efter de ändrade reglerna sades det väl att det inte ska vara tillåtet att blanda klasser?
Eller var det bara någon på kundtjänst som fått för sig det?
Det nämdes här ja men jag har inte sett någon officiell information kring detta annat än att deras eget nya onlinesökning inte stödjer mixade klasser.
 

Homer

Medlem
Jag kan tycka inga regler utan undantag då United bara har ekonomi på denna sträcka. Får ha lite is i magen och hoppas att någon av oss ska snubbla över en ”Kristina” som kan hjälpa oss. ;)


Nog har de väl Business "Domestic First" men det kanske inte finns platser,
oavsett sträcka så är det generellt svårt att hitta platser i Business.
 

Meazza

Medlem
Hur är det nu med de nya reglerna - visst betalar man nu för de kabinklasser man reser i (exempelvis First åt ena hållet och Business åt andra)?
 

Mikado

Medlem
Vad kostar en poängresa i First till Singapore med *A? Tolkar detta som 70 000 poäng men det låter för bra för att vara sant. Jag kollar också pris för business från Maldiverna till London (via Singapore), det borde enligt tabellen kosta 90 000 poäng (Maldiverna tillhör zon Indien) men enligt SAS Awardsök kostar det 70 000 poäng. Har jag lyckats hitta någon inaktuell tabell?

Skärmavbild 2018-12-24 kl. 09.58.06.png

Källa: Poängtabeller | SAS
 

mackan33

Medlem
Vad kostar en poängresa i First till Singapore med *A? Tolkar detta som 70 000 poäng men det låter för bra för att vara sant. Jag kollar också pris för business från Maldiverna till London (via Singapore), det borde enligt tabellen kosta 90 000 poäng (Maldiverna tillhör zon Indien) men enligt SAS Awardsök kostar det 70 000 poäng. Har jag lyckats hitta någon inaktuell tabell?

Visa bifogad bild 83565
Källa: Poängtabeller | SAS

Du har nog klickat i att du skall åka från Sydostasien? Välj Europa istället
 

Maja

Medlem
Fick ett infall och funderade på en resan till NYC över nyår. Skulle vilja flyga CPH-EWR-GOT, men open jaw får jag inte till åt andra hållet. Start- och slutdestination måste vara samma enligt SAS-bokningsgränssnitt.

Jag får inte till detta, är det ens tekniskt möjligt? Det går givetvis att boka som två enkelresor, men det blir 12.000 EB-poäng dyrare isf med Fly Premium-rabatten.
 
Toppen