Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

danielhog

Medlem
Om en utresa är bokad med 2-4-1 vid biljettsläpp och man senare ska lägga till hemresa när den släpps, kan man då få in returen i samma bokning själv online? Alternativt om man bokat returen separat, kan man slå ihop bokningarna för att få tillbaka enkelresetillägget utan att ringa in?
Njet :)
 

Stefan G

Medlem
Hej,
Är det möjligt att få till en eurobonus award resa till New York för 5 personer (2 vuxna och 3 barn) i Plus?
Om jag förstått det rätt så släpper SAS 4 platser i Go, 4 platser i Plus och 2 platser i Business för varje flight så verkar svårt att boks något långt i förväg.
Vad är bästa strategin? Ska man boka upp 4 platser och hoppas på att nya platser släpps senare?
Vill åka någon gång mellan april och oktober.
Tacksam för tips/strategier.
 
Hej,
Är det möjligt att få till en eurobonus award resa till New York för 5 personer (2 vuxna och 3 barn) i Plus?
Om jag förstått det rätt så släpper SAS 4 platser i Go, 4 platser i Plus och 2 platser i Business för varje flight så verkar svårt att boks något långt i förväg.
Vad är bästa strategin? Ska man boka upp 4 platser och hoppas på att nya platser släpps senare?
Vill åka någon gång mellan april och oktober.
Tacksam för tips/strategier.
Jag hade bokat 4 i plus samt 1 i go för att vara säkra på att alla får åka med samma flight. Närmare avgång hade jag hoppats på att det släpps en plus eller business som personen i go lan boka om sig till. Om inte annat buda på en uppgradering.

Edit: eller knipa en plats k business direkt om det finns och hen vill ha det.
 

Xpressen

Medlem
Hej,
Är det möjligt att få till en eurobonus award resa till New York för 5 personer (2 vuxna och 3 barn) i Plus?
Om jag förstått det rätt så släpper SAS 4 platser i Go, 4 platser i Plus och 2 platser i Business för varje flight så verkar svårt att boks något långt i förväg.
Vad är bästa strategin? Ska man boka upp 4 platser och hoppas på att nya platser släpps senare?
Vill åka någon gång mellan april och oktober.
Tacksam för tips/strategier.


Nu vet jag inte hur länge du vill vara borta. Men finns 5 platser i plus ut från CPH 1 april och hem från EWR 8 April.
 

Stefan G

Medlem
Tack för två snabba svar. Har redan en businessclass resa för 2 bokad i början på april nästa år, inga barn denna gången :) . Så siktar på en resa med barnen senare nästa år typ sommar höst eller april/maj 2020.
 

Dahlgren

Ny medlem
Finna lediga Award stolar! Har 2st 2-för-1 AMEX vouchers som löper ut 2018-12-31 + ca 350 000 poäng (kan konvertera ytterligare 100 000 från Amex).

Min familj (2 vuxna + 2 barn 18/20 år) har besökt USA östkust, mellanöstern, HK, och Singapore/Hong Kong. Söker nu en härligt beach resa med härliga sandstränder. Gärna i C-Class för maximal Comfort.

Utresa Göteborg men även övriga nordiska flygplatser OK.

Med SAS nya poäng med Star Alliance är min tanke att försöka åka med SAS. Är SAS Diamond så en tanke är att boka 2 business för frugan + dotter och SAS Plus för mig och sonen och hoppas på uppgradering. Söker primärt Award resa Business / Premium Econ. SAS har dock begränsat med destinationer så behöver troligen använda Star Alliance.

Vart? Seychellerna, Maldiverna, Hawaii eller Söderhavet (med stop 1-2 nätter i storstad för att slippa sitta för länge i ekonomiklass). C-Class SAS till HK och sedan ny resa som vi betalar för till Vietnam, Filippinerna osv?

Tar tacksamt emot lite idéer.

När?
  1. Helst över nästa Jul/Nyår 2019/2020. Avresa 18-24 Dec 2019, hemresa senast 6 Jan. Star Alliance Award kan bara bokas 364 dagar framåt så mina vouchers verkar förfalla före vi kan boka tyvärr. Går det boka hemresa kring 6 Jan 2020?
  2. Okt 24 och framåt, hemresa senast 4 Nov

Letat en del på awardfares.com/ men finner ytterst får resor för hösten/vinter 2019. Hjälp mig gärna finna några spännande resmål dit mina poäng och 2-för-1 voucher kan ta mig.
 
Finna lediga Award stolar! Har 2st 2-för-1 AMEX vouchers som löper ut 2018-12-31 + ca 350 000 poäng (kan konvertera ytterligare 100 000 från Amex).

Min familj (2 vuxna + 2 barn 18/20 år) har besökt USA östkust, mellanöstern, HK, och Singapore/Hong Kong. Söker nu en härligt beach resa med härliga sandstränder. Gärna i C-Class för maximal Comfort.

Utresa Göteborg men även övriga nordiska flygplatser OK.

Med SAS nya poäng med Star Alliance är min tanke att försöka åka med SAS. Är SAS Diamond så en tanke är att boka 2 business för frugan + dotter och SAS Plus för mig och sonen och hoppas på uppgradering. Söker primärt Award resa Business / Premium Econ. SAS har dock begränsat med destinationer så behöver troligen använda Star Alliance.

Vart? Seychellerna, Maldiverna, Hawaii eller Söderhavet (med stop 1-2 nätter i storstad för att slippa sitta för länge i ekonomiklass). C-Class SAS till HK och sedan ny resa som vi betalar för till Vietnam, Filippinerna osv?

Tar tacksamt emot lite idéer.

När?
  1. Helst över nästa Jul/Nyår 2019/2020. Avresa 18-24 Dec 2019, hemresa senast 6 Jan. Star Alliance Award kan bara bokas 364 dagar framåt så mina vouchers verkar förfalla före vi kan boka tyvärr. Går det boka hemresa kring 6 Jan 2020?
  2. Okt 24 och framåt, hemresa senast 4 Nov

Letat en del på awardfares.com/ men finner ytterst får resor för hösten/vinter 2019. Hjälp mig gärna finna några spännande resmål dit mina poäng och 2-för-1 voucher kan ta mig.
Bara att börja leta på alla sidor tillgängliga, sas, expertflyer, united, awardfares m.m.
Alternativt om man inte orkar lägga ner tid själv eller inte kan hur man gör så finns det företag som kan hjälpa en leta mot en kostnad.
Men det är en utmaning att leta 365+ dagar i framtiden och när många är villiga att betala dyra pengar för att flyga till familj m.m.
Bolagen brukar inte vara så snabba med att ge gratis när dom kan tjäna pengar.
 
Toppen