Senaste nytt

Fråga om: Warszawa-Frédéric Chopins flygplats.

Berglund

Medlem
Men som sagt, även den vanliga loungen är typ top 5 i Europa enligt mig
Utan att lista alla, så tänker jag att de stora bolagen har minst varsin ”riktigt fin” på sin hemmabas. Då tänker jag exempelvis, utan inbördes ordning:
British Airways i London
Air France på i Paris
Lufthansa har väl egentligen två baser,
KLM i Amsterdam,
så visst är LOT fin men jag tycker inte att den på något vis enkelt kvalar in bland topp fem i Europa. Särskilt inte om man betänker att på flera ovan nämnda flygplatser finns flera, rimligt högkvalitativa lounger från samma bolag.
 

Rickard_O

Medlem
LOT Elite club ligger i Polonez loungen, nu hittar jag inte infon på LOT's sida men man kommer in i Elite Club om man flyger till Seoul i business, jag har för mig att jag läst att det även gäller transatlantiska flygningar.
Så sikta på Polonez, ligger upp för en trappa precis innan passkontrollen.
 

Rickard_O

Medlem
LOT Elite club ligger i Polonez loungen, nu hittar jag inte infon på LOT's sida men man kommer in i Elite Club om man flyger till Seoul i business, jag har för mig att jag läst att det även gäller transatlantiska flygningar.
Så sikta på Polonez, ligger upp för en trappa precis innan passkontrollen.
 

Joakim H

Medlem
Tack Rickard. Läste detta på LOT:s hemsida idag, om Elite Club.

LOT Business Lounge “Polonez”

LOT Business Lounge “Mazurek”

LOT Elite Lounge


Business lounges are available for:

  • Star Alliance Business Class Passengers
  • Star Alliance with HON, SEN, FTL (Miles& More, selected flights) status level and Star Alliance Gold Star Members
  • LOT Premium Economy Passengers after paying a fee of PLN 120 per Passenger (at LOT Business Lounge „Polonez” reception)
Except LOT Elite Lounge which is available only for:

Star Alliance Business Class Passengers (Intercontinental flights: USA, Canada, Japan, China, Singapore, South Korea)


Star Alliance Passengers with HON, SEN status level

LOT Business Lounges "Polonez" and "Mazurek" are not available for Star Alliance FTL members, Business Class and LOT Premium Economy Passengers traveling on charter flights.

Och Vi åker business hela vägen: ARN-WAW-JFK. Eller är Jag helt korkad? Blivit förvirrad av lite olika svar i tråden.

Joakim
 
Ovanstående information är fel, jag ber om ursäkt. Så här ska det vara:
Lot Business Lounge Mazurek ligger i non-Schengen-delen i källaren:
Review: LOT Business Lounge Mazurek at Warsaw F. Chopin - KN Aviation

Lot Business Lounge Polonez ligger i Schengen-delen på andra våningen (en trappa upp):
Review: LOT Polish Airlines Business Lounge Warsaw | Prince of Travel

Det är Schengen-loungen (Polonez) som har en Elite-del.
 
Last edited:
Toppen