Senaste nytt

Fråga angående Ungdomsbiljetter

Andreas.Net

Medlem
Sitter just och skall försöka boka ungdomsbiljetter till mina döttrar men märker att tillgången verkar vara mycket sämre än för vanliga biljetter.

Jag tänkte lägga upp en bevakning på Expert Flyer, vilken bokningsklass är ungdomsbiljetter ?
 

Dr. Miles

Expert
Sitter just och skall försöka boka ungdomsbiljetter till mina döttrar men märker att tillgången verkar vara mycket sämre än för vanliga biljetter.

Jag tänkte lägga upp en bevakning på Expert Flyer, vilken bokningsklass är ungdomsbiljetter ?
Det beror på destinationen.

Inom Europa är i V klass (lätt att hitta tillgänglighet).
Till SAS long haul destinationer är i O klass (svårt att hitta tillgänglighet)



Fare basis för ungdom inom Europa:

VZZAPGHT
VZZAP
VZZGHT
VZZ

Fare basis för ungdom till long haul destinationer:

OLZZRT
OLFZZRT
OHZZRT
OHFZZRT
 

palmen

Moderator
Sitter just och skall försöka boka ungdomsbiljetter till mina döttrar men märker att tillgången verkar vara mycket sämre än för vanliga biljetter.

Jag tänkte lägga upp en bevakning på Expert Flyer, vilken bokningsklass är ungdomsbiljetter ?
Att det är sämre tillgänglighet på ungdom än vanliga biljetter är inget konstigt. De säljer inte ut alla platser ombord som ungdomsbiljetter.
 

Andreas.Net

Medlem
Att det är sämre tillgänglighet på ungdom än vanliga biljetter är inget konstigt. De säljer inte ut alla platser ombord som ungdomsbiljetter.
Jo jag det har jag förstått, kan det vara så att dom släpper till fler platser efter hand ?
Det jag letar efter är resor till södra europa nu i sommar.
/A
 

Andreas.Net

Medlem
Det beror på destinationen.

Inom Europa är i V klass (lätt att hitta tillgänglighet).
Till SAS long haul destinationer är i O klass (svårt att hitta tillgänglighet)



Fare basis för ungdom inom Europa:

VZZAPGHT
VZZAP
VZZGHT
VZZ

Fare basis för ungdom till long haul destinationer:

OLZZRT
OLFZZRT
OHZZRT
OHFZZRT
Kan man söka på Fare basis i Expert Flyer ?
 

agehall

Medlem
Jo jag det har jag förstått, kan det vara så att dom släpper till fler platser efter hand ?
Revenue management justerar kontinuerligt tillgången i olika bokningsklasser, så ja, det kan ske.

Det jag letar efter är resor till södra europa nu i sommar.
Men troligen kommer inga fler platser att släppas för avgångar så pass nära i tiden. Har svårt att se varför man skulle göra det.
 

MWi

Medlem
Ett tips kan vara att använda sig av Kilroy (sas dedikerade resebyrå för studentbiljetter) ibland kan det finnas priser som inte går att hitta på sas hemsida och viceversa
 

palmen

Moderator
Jo jag det har jag förstått, kan det vara så att dom släpper till fler platser efter hand ?
Det jag letar efter är resor till södra europa nu i sommar.
/A
Ytterst låg chans att det släpps fler ungdomsbiljetter nu i sommar till södra europa. Dessa avgångar är väl mer eller mindre redan fullbokade redan nu. Om de verkligen vill åka skulle jag personligen boka något snarast, de lär inte reas ut om man inte hittar sista minuten med något av charter bolagen.
 

Berglund

Medlem
Håller med ovanstående. Det är utan tvekan bara naivt att tro att det nu under sommaren skulle läggas ut några nya ungdomsbiljetter till södra Europa. Det hade jag inte väntat på. Ungdomsbiljetterna är ju överlag "boka tidigt" biljetter just för att de är rabatterade.
 
  • Gilla
Reactions: MWi
Toppen