Senaste nytt

Flygbolag ni tror ni är ensamma om

Jompa

Medlem
Vet inte om bolaget varit uppe tidigare, men när jag skulle till alanya i mina yngre år så flög jag Arlanda - Antalya ned freebird! Helt nytt plan med typ 15% beläggning. 399:- t/r var helt klart värt det! Detta måste varit 2010 eller 2011.
 

fredrik996

Medlem
Fanns ett engelskt bolag som flög mellan ARN T2 och Birmingham i början på 2000-talet, vart inte långlivade men flög med deras crj200 och 30%beläggning typ. minns dock inte vad bolaget hette.
 

Jönsson

Medlem
Fanns ett engelskt bolag som flög mellan ARN T2 och Birmingham i början på 2000-talet, vart inte långlivade men flög med deras crj200 och 30%beläggning typ. minns dock inte vad bolaget hette.
Det är troligen Duo Airways du tänker på. De fanns bara under något år och gick snabbt i konkurs då de försökte sig på att vara ett fullservicebolag med priser som ett lågprisbolag. Man hade basen på BHX.

Det sågs allmänt, ur ett kundperspektiv, som ett av de absolut bästa flygbolagen. Economy var som business class med vita linnedukar och servetter, riktiga glas och riktigt porslin med hyfsat hög kvalité på maten. Det serverades champagne till alla efter takeoff och baren var helt fri. Allt det till samma pris som lågprisbolagen.
 
Last edited:

Fredde18

Medlem
Vet inte om bolaget varit uppe tidigare, men när jag skulle till alanya i mina yngre år så flög jag Arlanda - Antalya ned freebird! Helt nytt plan med typ 15% beläggning. 399:- t/r var helt klart värt det! Detta måste varit 2010 eller 2011.
Freebird airlines har en avgång (bl.a.) idag från Norrköping till Antalya! Kör charter åt Ving med en A320. Oklart om det är samma Freebird men samma namn i alla fall :D
 

intuition

Medlem
Är jag ensam om att ha flugit SCO ("Helikopterservice Euro Air") i reguljärtrafik?

De matade CPH från bl.a. Oceanhamnen i Helsingborg (JHE) Man kunde köpa SAS-biljetter i inrikestrafik som bokades med helikopter, typ JHE-CPH-BLE (Helsingborg-Borlänge via köpenhamn)
 
Toppen