Första klass med inrikesflyg USA

Diskussion i 'Andre flyselskaber' startet af MagnusL77, 3 December 2019.

1. MagnusL77

MagnusL77 Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Efter att ha flygit sträckorna LAX-Las Vegas, samt Las Vegas- ORD med United (ekonomiklass) kan jag konstatera att man blir väldigt bortskämd när man kommer med SAS business/premium. Inför nästa USA resa tänkte jag lyxa till det med "första klass" från NY till Miami då jag slår ihop två städer i en o samma resa. Inrikesflyg i USA är inte kända för dess rymliga o lyxiga kabiner, men OM jag nu ska åka deras första klass, har någon nåt tips på vilket flygbolag som har bästa kvalitén? Alla använder sig av små 737or, men kanske är något bolag att föredra framför andra vad gäller dryck o mat eller åtminstone tilltugg?
    MVH

John Rosenbaum, Daniel Larsson og Robert flysas synes godt om dette.
  2. Robert flysas

Robert flysas Medlem

By:
    Åre kommun
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag är riktigt nöjd med American och Delta. :)

3. MartinH

MartinH Medlem

By:
    Göteborg
    Lite otippat kanske, men jag gillar Spirits Big Front Seat. Bekvämare säte än både United o American domestic First (inte transcon då). Kan man köpa en snorbillig biljett så är det bra värde tycker jag att betala 50$ för att sitta bekvämt i några timmar.

jerixon synes godt om dette.
  4. bhen

bhen Medlem

Har bara testat United men de ser hårdvarumässigt ganska likvärdiga ut, undantaget transkontinental. Jag ville bokat den med bäst avgångs tid och framförallt Pris. Det kan vara allt från prisvärt till löjligt dyrt är min erfarenhet.

åkte Alaska Airlines i helgen med en a320 och de såg ut att ha enorm pitch i first class förresten.

5. En fråga: köper du en SAS Business biljett till USA och sen köper du till en inrikesbiljett? Eller uppgraderar du?

Jag undrar av den anledningen att köper du allt som en biljett i SAS Business (ARN-LAS) så ingår Domestic First med United, American eller Alaska.

samet, John Rosenbaum og Jane Insane synes godt om dette.
  6. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Under förutsättning att rätt bokningsklass finns tillgänglig - annars blir det obönhörligen ekonomiklass på inrikessträckan. Och det är inte alltid trivialt att se detta på sas eminenta hemsida om man inte vet vad de olika bokningsklasserna står för. :(

7. Korrekt. Men jag undrar på vilket problem vi försöker lösa Känns inte så optimalt att köpa business med SAS till USA och en separat biljett med annat bolag.

8. Homer

Homer Medlem

Oavsett bolag så tänk på att maten varierar beroende tid på dagen, varm 3 rätters blir i stället en påse chips
    på samma sträcka om du flyger vid annan tid...

Gus, Canadien og Jane Insane synes godt om dette.
  9. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är inte vissa avgångar från NY till Miami med transcon config? Vill minnas att jag åkt American Airlines med lie flat den sträckan för något år sedan. Kan varit MIA-ORD också...

10. JFK-MIA finns både B767 och B777. Vi åkte en B77W mellan JFK-MIA i december 2018

MartinH synes godt om dette.

Share This Page

BusinessClass Logo

Hello and welcome to BusinessClass!

Abonner på vores gratis nyhedsbrev og få opdateringer og nyheder om hvad der sker i rejseverdenen og BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Welcome to the mailinglist!

Don't forget to check your email and confirm your subscription.

BusinessClass Logo

Join the BusinessClass Community!

Like us on Facebook to get the latest BusinessClass news in your feed.

Become a member and participate in our discussions, ask question and share your knowledge and experiences.

Bliv medlem nu!