Senaste nytt

Förskottsbetala till SAS MC premium

Mr.cake

Medlem
Hade kontakt med SEB i denna fråga förra veckan. Enligt kundtjänst tillåter de inte extra inbetalningar längre (ändrat i våras) utan man måste höja krediten. Skulle betala jul/nyårsresa för fyra personer så det blev till att höja kreditgränsen rejält. Dock gjordes detta snabbt under telefonsamtalet och jag har sänkt den igen efter att ha betalat in beloppet för resan till MC.

skumt, jag har iprincip legat på "plus" saldo under hela denna och förra månaden. Gjorde större betalningar än min beviljade kredit.
 
  • Gilla
Reactions: JKS
Med risk om att hamna off-topic men hur resonerar ni kring ny kreditupplysning som sker vid höjning av krediten?
Jag bryr mig inte, har inge planer där det kan påverka i nuläget.
Jag fick först nej på deras automatiska system när jag prata med dom, men då ringde dom till sin kredit avdelning och då fick jag okej.
 
  • Gilla
Reactions: JKS
Med risk om att hamna off-topic men hur resonerar ni kring ny kreditupplysning som sker vid höjning av krediten?
Inte alls. Tycker oron över kreditupplysningar är oerhört oproportionerlig. Har man levt några år vet man att det inte går att undvika. Jag har haft många i mitt liv, säkert 50-100(?). Aldrig haft några problem pga det.

PS. Jag är en vanlig arbetare.
 

Once56

Medlem
skumt, jag har iprincip legat på "plus" saldo under hela denna och förra månaden. Gjorde större betalningar än min beviljade kredit.
Mycket möjligt att svaret jag fick var beroende på vem som svarade?! Men i detta fall ville jag inte riskera att inte kunna betala resan vid beställningen så vi höjde krediten
 
  • Gilla
Reactions: JKS

Mr.cake

Medlem
Mycket möjligt att svaret jag fick var beroende på vem som svarade?! Men i detta fall ville jag inte riskera att inte kunna betala resan vid beställningen så vi höjde krediten

Förmodligen är det summan av överskottet som kan ge vissa restriktioner. Som det även har antytt i tidigare inlägg.
 
  • Gilla
Reactions: JKS

Bankiren

Medlem
Det står ingenstans i villkoren att inlåning/tillgodo på kortet inte är tillåtet, utan den enda referensen till det är följande:

Ränta utgår inte på kontohavarens eventuella tillgodohavande på kontot.
 
Jag har i sommar betalat in 80k extra två gånger pga att min kreditgräns inte räcker till. Har fungerat bra utan några problem. Sedan förstår jag inte detta med rädsla för kreditupplysningar om man bra ekonomi.
 
  • Gilla
Reactions: JKS

agehall

Medlem
Inte alls. Tycker oron över kreditupplysningar är oerhört oproportionerlig. Har man levt några år vet man att det inte går att undvika. Jag har haft många i mitt liv, säkert 50-100(?). Aldrig haft några problem pga det.

PS. Jag är en vanlig arbetare.
Håller helt med. Kreditupplysningar tillhör vardagen och är inget konstigt. Har man ordnad ekonomi i övrigt behöver man inte bry sig alls skulle jag säga.
 

011430121

Medlem
När jag tycker att jag har lite högt konto betalar jag in till MC och AMEX
Även när det kommer att bli höga debiteringar betalar jag in i förskott, MC har inte protesterat, där emot hörde AMEX av sig och undrade var jag satte in 90K, berättade att det skulle komma en debitering under kommande vecka och då var det inga följd frågor.

Lever efter kamrat Göran ord, den som är satt i skuld är inte fri!
 

Kris

Medlem
Jag kör också förskottsinbetalning från tid till annan, när det behövs. Kan inte höja min kreditgräns då jag inte är folkbokförd i Sverige. Sjukt störigt, men det finns ju en work around i alla fall.
 
Toppen