Senaste nytt

Få 5000 EuroBonus-poäng för att värdera bostad

Nyfiken hur det gick för dig och om fler har sålt via Bjurfors.

Värderade i oktober 2014 och de 5.000 poängen kom omgående
Har precis sålt vår villa via Bjurfors och påminde vår mäklare om de 25.000 utlovade poängen vid försäljning.
Till skillnad mot tillmötesgåendet vid värderingen såg han mest besvärad ut nu när jag krävde mina 25.000 poäng.
Undrar även vad som gäller tidsmässigt?
När kontrakt är påskrivet och handpenning erlagd eller vid själva överlåtelsedatumet?

Hej, kontraktet blev påskrivet den 15/10 och mäklaren sa att det kan ta upp till 30 dagar, så jag väntar. Ärligt kan jag säga att det var dem sämsta intjänande poängen någonsin, då vår mäklare i Nacka (Stockholm) gjorde så vi tappade 150K på lgh! Men men, är man en poäng torsk så är man :)
 

ulagun

Medlem
En eloge till Bjurfors i Lomma. Sålde vår villa nyligen och exakt en vecka efter det handpenningen var erlagd låg det 25.000 poäng på mitt EB konto.
Snyggt jobbat
 

swadabe

Medlem
Noterade nu att reglerna ändrats från att senaste värderingen måste ha vart minst 6 månader sedan till 12 månader.

Ouch, jag som precis skulle göra en värdering då det nyligen gått ett halvår sen senaste gången. Ska se om jag kan snika till mig poängen ändå.. :)

"Erbjudandet gäller dig som inte tagit del av Bjurfors värderingserbjudande de senaste 12 månaderna"
 

Kandinsky

Medlem
Ouch, jag som precis skulle göra en värdering då det nyligen gått ett halvår sen senaste gången. Ska se om jag kan snika till mig poängen ändå.. :)

"Erbjudandet gäller dig som inte tagit del av Bjurfors värderingserbjudande de senaste 12 månaderna"

Jag värderade min lägenhet för typ 14 månader sedan, testa att skicka in igen. De svarade inte ens på min förfrågan :p
 

Bryant

Medlem
En polare berättade att han tänkte värdera lägenheten. När han svarade att det var en värdering och inte försäljning han var ute efter slutade de höra av sig .
 

Erik M

Medlem
Att ni inte är mer ekonomiska!?

Själv kontaktade jag 5 mäklare, räknade ut ett förväntat pris, drog upp ett diagram över varje mäklares arvode kring det priset. Sen tog jag in deras peraonlighet mm som utslagsfråga.

Jag gillar också poäng (gör tredje värderingen med Bjurfors nästa vecka) men det kan ju skilja tiotusentals kronor mellan mäklarna!
 

magost

Medlem
Nu tre veckor sedan första påminnelsen, som jag skickade 5 veckor efter värderingen, ännu inga poäng.
Bjurfors börjar ligga mycket löst...
 

Erik M

Medlem
Jag har värderat med dem tidigare och fått poängen. Superbra.
Mäklaren hörde till och med av sig nu igen efter ett år och frågade om jag inte var sugen på mer poäng!

Självklart var jag det, och behöver en värdering att gå till banken med.
Efter besök har mäklaren nu sett till att jag ska få poängen.

MEN: Han säger att värderingen till banken kostar 2500 kronor!

Brukar mäklare ta betalt för att göra en bankvärdering!?
 

AtleFlyg

Medlem
MEN: Han säger att värderingen till banken kostar 2500 kronor!

Brukar mäklare ta betalt för att göra en bankvärdering!?

Ja det är standard, har alltid fått betala för det. Kanske har något med deras policy eller liknande att göra, för det spelar ingen roll vilken mäklarbyrå det är
 
Toppen