Senaste nytt

Eurobonus + Elgiganten = Sant

TravelARN

Medlem
Tycker Bosch dammsugaren för 4 990kr är ett bra köp för att få 20 000 poäng.
För att få en bra dammsugare så ska man räkna med att det kostar runt 3000 och uppåt.
 
Last edited:

Mangostan

Medlem
Tycker Bosch dammsugaren för 4 990kr är ett bra köp för att få 20 000 poäng.
För att få en bra dammsugare så ska man räkna med att det kostar runt 3000 och uppåt.
Jag behöver en ny dammsugare. Jag blir dock misstänksam mot Elgigantens kampanjmodeller, eftersom de verkar vara unika. Hittar inga av modellerna hos andra handlare, och man kan därmed inte göra prisjämförelser på Prisjakt eller andra sidor. Kan det inte vara så att de bara försöker bli av med gammal skit som ingen annan köper? Eurobonusjägarna verkar ju i mina ögon släppa allt kritiskt tänkande när det vankas möjligheter till "enkla" poäng.
 

TravelARN

Medlem
Jag behöver en ny dammsugare. Jag blir dock misstänksam mot Elgigantens kampanjmodeller, eftersom de verkar vara unika. Hittar inga av modellerna hos andra handlare, och man kan därmed inte göra prisjämförelser på Prisjakt eller andra sidor. Kan det inte vara så att de bara försöker bli av med gammal skit som ingen annan köper? Eurobonusjägarna verkar ju i mina ögon släppa allt kritiskt tänkande när det vankas möjligheter till "enkla" poäng.

Jag var också tveksam inför köpet, tänkte precis som du. Tydligen tillhör jag dem som är utan "kritiskt tänkande". Jag är i stort behov av en ny dammsugare och idag har jag en Miele som börjar bli gammal och då kostade 3 900 kr. Miele var mitt andra köp, 4 månader efter jag hade köpt en Samsung dammsugare för 1799 kr (nappade på prislappen), som visade sig att vara minst sagt inte alls bra. Vad jag vill säga är att du får vad du betalar för. Jag får bara hoppas på att all bra kritik som finns på nätet om Bosch modellen stämmer. I mitt fall, då jag har AmEx Premium, för att få 20 000 poäng måste jag betala med kortet nästan 140 000 kr. Så, för mig är det värt pengarna, jag chansar. Men tanken om att de försöker bli av med varorna som inte säljs bra hade jag också. Å andra sidan, det är inte många som är villiga att lägga ut 5 000 för en vanlig dammsugare, då går det trögt för Elgiganten att sälja dem.
 
Last edited:
Jag behöver en ny dammsugare. Jag blir dock misstänksam mot Elgigantens kampanjmodeller, eftersom de verkar vara unika. Hittar inga av modellerna hos andra handlare, och man kan därmed inte göra prisjämförelser på Prisjakt eller andra sidor. Kan det inte vara så att de bara försöker bli av med gammal skit som ingen annan köper? Eurobonusjägarna verkar ju i mina ögon släppa allt kritiskt tänkande när det vankas möjligheter till "enkla" poäng.
Elgiganten och många andra försöker ju komma runt det här med deras respektive prisgaranti genom att få produkter med unika modellkoder från leverantörna. Man får söka på ungefär samma sak med ungefär samma egenskaper för att kunna göra en rättvis jämförelse. Oftast är det bara någon ytterst liten obskyr detalj som skiljer.
 

RonnieK

Medlem
Jag hade funderingar på ny dammsugare sedan en tid tillbaka och slog till på Boschen i veckan. Självklart är det svårt att göra någon jätterättvis jämförelse som lekman och mycket möjligt att det finns andra mer prisvärda dammsugare, men jag blev i alla fall positivt överaskad vid uppackning och testkörning idag.
Tidigare har jag haft flera dammsugare för dryga tusenlappen som jag inte varit nöjd med av flera olika anledningar men denna känns verkligen välbyggd och tyst (och snygg). Tiden får utvisa om den var värd pengarna! De 20,000 poängen ser jag som en ren bonus.
 

jumbooze

Medlem
Jag hade funderingar på ny dammsugare sedan en tid tillbaka och slog till på Boschen i veckan. Självklart är det svårt att göra någon jätterättvis jämförelse som lekman och mycket möjligt att det finns andra mer prisvärda dammsugare, men jag blev i alla fall positivt överaskad vid uppackning och testkörning idag.
Tidigare har jag haft flera dammsugare för dryga tusenlappen som jag inte varit nöjd med av flera olika anledningar men denna känns verkligen välbyggd och tyst (och snygg). Tiden får utvisa om den var värd pengarna! De 20,000 poängen ser jag som en ren bonus.
Dvs rena bonuspoäng!?
 

kaktusen

Medlem
Trevligt att tjäna lite extra poäng. Huvudproblemet är att man tyvärr måsta handla hos Elgiganten som är kända för Sverige sämsta service och har som grundtanke att lura folk med lockpriser och annat. Smaken är som baken och IMHO är det inte värt att handla hos Elgiganten oavsett hur många poäng man får.
 

Mr Planning

Medlem
Webbhallen & Hifi klubben är i mina ögon dom bästa butikerna,(som dessutom tar Amex) men rätt produkt till rätt poängskörd gör att jag kan vara lite otrogen....

Annars håller jag med, Elgiganten är ingen hit direkt.
 
Toppen