Senaste nytt

Erfarenheter av Hiltons best rate guarantee?

flmartin

Medlem
En ny BPG men denna gång gentemot Priceline. Tack vare mina skärmdumpar så fick jag igenom mitt pris. Givetvis var priset detsamma hos Hilton som Priceline när Hilton kollade. Men ett kompletterande mail med bilderna gjorde att priset sänktes omgående. :)
Söker du via Trivago, eller använder du en annan sökmotor för att hitta billigaste priset?
 

Maja

Medlem
Söker du via Trivago, eller använder du en annan sökmotor för att hitta billigaste priset?
Ibland Trivago, men oftast har jag hittat via Travelzoo.com Där måste du dock vara observant att det är ett pris som gäller för alla, och inte bara erbjuda om du är inloggad.

Min sista claim var mot Priceline.com och den gick igenom. Kollar av lite olika och jmf priserna. Har man bara tid/ork så går det att få ner priserna rätt rejält med tanke på att Hilton dessutom ger dig ytterligare 25% avdrag på det lägre priset som du skickade in.

Bokar alltid via Hilton då jag vill ha nytta av min status och få mina poäng. :)
 

Maja

Medlem
Det blir bara märkligare och märkligare med min senaste BPG. Först får jag ett bekräftelsemail att de mottagit min förfrågan och idag får jag ett mail direkt från den aktuella hotellet som undrar hur de kan stå till tjänst kring detta.

Återstår att se vad som händer nu när jag skickat in mina bilder. Helt klart annorlunda i jmf med alla tidigare gånger.
 

Maja

Medlem
Mycket märklig utgång hittills av min BGD-ärende gentemot LondonHouse i Chicago. Denna gång fick jag först och främst ett ärendenummer, sedan svarade Assistant Front Office Manager mig direkt. Har tidigare alltid fått svar från Bestrate-gänget.

Skickar in mina bilder och han sänker priset till exakt vad som jag hade hittat, MEN ger mig inte mina ytterligare 25% på priset. Enligt honom har de fått direktiv från Hilton att gästen i så fall ska ringa Hilton och begära Guest Assistance.

Har mailat direkt till Bestrate-gänget och hoppas de svarar omgående.

Gissar att LondonHouse inte har någon lust att sälja rummet så billigt till mig, men har de något val med tanke på den garantin som Hilton har på sin hemsida? Kan nog se mig i stjärnorna efter någon som helst rumsuppgradering etc. som HHD efter detta. :confused:
 

Maja

Medlem
@jumbooze Det blir nästa steg. Fick precis svar från BPG-folket att hotellet hade ju redan tagit hand om detta och sänkt rumspriset så hen som svarade verkade tycka att allt är frid och fröjd. Mina 25% ytterligare på priset saknas ännu dock. Vet inte riktigt vad de sysslar med idag. Helt utanför gängse normer sett till mina tidigare claims. De kan då verkligen inte ha läst och titta på mina bifogade citat samt länkar i mailet.

Undrar om de börjat köra med uttröttningsmetoden. :confused::mad:
 
Toppen