Senaste nytt

En förlängd weekend till Bangkok med fokus på mat och dryck

Per N

Medlem
Tack för en mycket bra rapport. Hoy lai är en favorit :)

Erbjuder inte Royal Orchid Plus lifetime medlemskap om du varit Gold sen 1999?
Dåligt av dem om så inte är fallet.
Känner inte till att dom har "lifetime" men man kanske ska ställa frågan. Kul att du gillade rapporten.
 

Alf

Medlem
Tack för en strålande rapport, speciellt då med temat på olika maträtter. Jag beundrar din kunnighet på det Thailändska köket, det måste vara ett stort plus när man ser de delikata rätter du beställt in. Jag får skriva ut rapporten och köra en repris på detta om tillfälle skulle ges.

Jag håller med dej om att maten på Thai blivit sämre med åren och personalen är verkligen usel på att se till att vinglaset är välfyllt. Det är en jättesynd att inte fråga om påfyllning eller byte av vin när en ny rätt serveras. Det borde vara elementärt i utbildningen att lära sig detta.
 

TjudöBoy

Medlem
Fan oxå va hungrig men blev av att läsa detta, vill till Bangkok igen. Får väl ta yngsta dottern på en lång helg, hon säger att vi måste åka dit igen... :D
 

Hafermann

Medlem
Tack för en trevlig rapport! Är själv riktig Bangkok- och Thaimatsnörd :)

Rapporten får mig att längta, trots att mitt senaste besök var för 10 dagar sen :)
 

Ricci

Medlem
Kul review alltid kul att läsa om andras upplevelser i Bangkok där jag varit flera gånger, är här just nu en vecka faktiskt, hann tyvärr inte ta bild på vår mat och dryck för 2 innan vi hade satt i oss det, hungriga som vi var....900 Bath för 4 rätter och 4 stora Singha.

57599-ac67dd6ae05936fbaf1ec73633dbd8c5.jpg
Kan man gissa att bilden är från Suda?:)
 

Per N

Medlem
För många år sedan då SAS flög till Bangkok så dök den restaurangen upp som ett "insider tips" från SAS crew på mjölkpaketen här hemma. Dom hade det som samlingsplats då dom bodde på Rembrandt Hotel, soi 18 Sukhumvit.
 
Toppen