Senaste nytt

En förlängd weekend till Bangkok med fokus på mat och dryck

nissefalk

Medlem
Kul review alltid kul att läsa om andras upplevelser i Bangkok där jag varit flera gånger, är här just nu en vecka faktiskt, hann tyvärr inte ta bild på vår mat och dryck för 2 innan vi hade satt i oss det, hungriga som vi var....900 Bath för 4 rätter och 4 stora Singha.

57599-ac67dd6ae05936fbaf1ec73633dbd8c5.jpg
 

Attachments

  • IMG_3871.jpg
    IMG_3871.jpg
    88,6 KB · Visningar: 274

jtq

Medlem
Efter poolen, 90 min oljemassage på Urban Retreat som ligger ett stenkast från hotellet.

Ska testa Urban Retreat, letar alltid nya bra massageställen utan funny business vilket inte är så lätt att hitta... Besöker alltid Baan Dalah som också är ett mycket bra spa.
 

InTheWind

Medlem
Kanon. Mer av detta! Jag är i Bangkok varje år. Jag har lokala kollegor som envisas med att dra med mig till ett och samma ställe. Nu på nionde året har jag äntligen vant mig med denna opera: บ้านน้ำเคียงดิน / Ban Nam Kieng Din Restaurant - Bilder | Facebook
En fullkomligt overklig och episk kombination av Thailand och Bayern! Tysk öl; Pils & Weiz , tyska hus, gäss, ankor, kaniner och svanar med servitriser i Dirndl. Söta tyska bakverk färskt från eget bakeri och glass från Häägen-Dazs Alltid fullt, även om de säkert har +1000 platser, nästan alla utomhus. Ett humanitärt tips är att om möjligt tidigt ge din servitris en fyllig dricks. Då känns livet ännu bättre för dig (som (S)vensk...) och framförallt för servisen.
 

Per N

Medlem
Kanon. Mer av detta! Jag är i Bangkok varje år. Jag har lokala kollegor som envisas med att dra med mig till ett och samma ställe. Nu på nionde året har jag äntligen vant mig med denna opera: บ้านน้ำเคียงดิน / Ban Nam Kieng Din Restaurant - Bilder | Facebook
En fullkomligt overklig och episk kombination av Thailand och Bayern! Tysk öl; Pils & Weiz , tyska hus, gäss, ankor, kaniner och svanar med servitriser i Dirndl. Söta tyska bakverk färskt från eget bakeri och glass från Häägen-Dazs Alltid fullt, även om de säkert har +1000 platser, nästan alla utomhus. Ett humanitärt tips är att om möjligt tidigt ge din servitris en fyllig dricks. Då känns livet ännu bättre för dig (som (S)vensk...) och framförallt för servisen.
Jag håller med dig, det där stället ser overkligt ut med tanke på att det ligger i Bangkok
 

felixduva

Medlem
Tack för en mycket bra rapport. Hoy lai är en favorit :)

Erbjuder inte Royal Orchid Plus lifetime medlemskap om du varit Gold sen 1999?
Dåligt av dem om så inte är fallet.
 
Toppen