Dahl
Medlem
hej!
Det måste vara fler här som börjar tycka att hela EB konceptet är nästan lite urvattnat, min period på året är 3:a Oktober, jag är guld på under en månad, (utan Amec 20k EB). Varit G/D i nu 10 år och det blir bara lättare och lättare att nå status.
Alla jag känner är i stort sett EBG och flertalet EBD, jag har tre vänner som aldrig flyger SAS utan är EBD genom leggs på andra Starbolag. Det är för lätt att få status på SAS och därigenom blir den helt urvattnad. Jag har fortfarande aldrig märkt av någon skillnad mellan G och när D introducerades.
På träffen på Grand så pratades det om nytt servicekoncept osv osv, jag tycker mig endast se försämringar? Att jämföra med BA där det är svårt att bli G och när man väl nått statusen så betyder det något. Tyvärr är mina alternativ att byta bolag obefintliga då SAS äger ARN...
* Köerna på "fast track" på ARN är ofta helt galna. Varför kallas det ens för Fast?
* Maten i loungen är ett skämt jämför med LH? Swiss? t.om United. (lokalerna är dock fräscha)
Jag går inte ens dit längre, äta korv på GOT eller knäckebröd på ARN eller varför inte tapetklister?
* Servicen ombord är precis som innan, i stort sett obefintlig. Hade 7 st C leggar till USA Servicen är nästan skrattretande dåligt. Kabinen är iofs i världsklass men servicen är sämre än ECO på Swiss.
* Åkte en leg i GO var tvungen att uppvisa EBD-kort för att få ett glas vatten?! wtf?! Så vatten är nu en hårdvaluta på SAS?
* Prio-boardning? Något man ropar ut men inte efterlever, "man kan inte leka polis" fick jag höra när jag frågade varför man inte följer rutinerna. Konstigt då det fungerar utmärkt på tex United.
* Bagagetaggarna?! Säkert bytt ut 15 st förra året?! Hur svårt ska det vara att köpa in kvalité till de kunder som omsätter seriösa pengar? Återigen alla bolag verkar klarar av det.
* Det tog nästan 2 år innan SAS kunde implementera ett *D?! Varför ens släppa en produkt utan någon funktion? läskigt ogenomtänkt. "poängen utgår inte" ok bra funktion...
Kort och gott SAS har lyckats med de nya maskinerna, nya NEO är grym, men servicen håller inte måttet. Lite som att man skulle tanka NEO med 86-oktan.
Veckans Ros MMX markpersonal de är sjukt trevliga och förstår service.
Det måste vara fler här som börjar tycka att hela EB konceptet är nästan lite urvattnat, min period på året är 3:a Oktober, jag är guld på under en månad, (utan Amec 20k EB). Varit G/D i nu 10 år och det blir bara lättare och lättare att nå status.
Alla jag känner är i stort sett EBG och flertalet EBD, jag har tre vänner som aldrig flyger SAS utan är EBD genom leggs på andra Starbolag. Det är för lätt att få status på SAS och därigenom blir den helt urvattnad. Jag har fortfarande aldrig märkt av någon skillnad mellan G och när D introducerades.
På träffen på Grand så pratades det om nytt servicekoncept osv osv, jag tycker mig endast se försämringar? Att jämföra med BA där det är svårt att bli G och när man väl nått statusen så betyder det något. Tyvärr är mina alternativ att byta bolag obefintliga då SAS äger ARN...
* Köerna på "fast track" på ARN är ofta helt galna. Varför kallas det ens för Fast?
* Maten i loungen är ett skämt jämför med LH? Swiss? t.om United. (lokalerna är dock fräscha)
Jag går inte ens dit längre, äta korv på GOT eller knäckebröd på ARN eller varför inte tapetklister?
* Servicen ombord är precis som innan, i stort sett obefintlig. Hade 7 st C leggar till USA Servicen är nästan skrattretande dåligt. Kabinen är iofs i världsklass men servicen är sämre än ECO på Swiss.
* Åkte en leg i GO var tvungen att uppvisa EBD-kort för att få ett glas vatten?! wtf?! Så vatten är nu en hårdvaluta på SAS?
* Prio-boardning? Något man ropar ut men inte efterlever, "man kan inte leka polis" fick jag höra när jag frågade varför man inte följer rutinerna. Konstigt då det fungerar utmärkt på tex United.
* Bagagetaggarna?! Säkert bytt ut 15 st förra året?! Hur svårt ska det vara att köpa in kvalité till de kunder som omsätter seriösa pengar? Återigen alla bolag verkar klarar av det.
* Det tog nästan 2 år innan SAS kunde implementera ett *D?! Varför ens släppa en produkt utan någon funktion? läskigt ogenomtänkt. "poängen utgår inte" ok bra funktion...
Kort och gott SAS har lyckats med de nya maskinerna, nya NEO är grym, men servicen håller inte måttet. Lite som att man skulle tanka NEO med 86-oktan.
Veckans Ros MMX markpersonal de är sjukt trevliga och förstår service.