Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

squeezen

Medlem
Imorgon, ankommmer LH business 20:45, avgår LH F till singapore 21:55 bara att ta sig till första bästa F lounge va för ett glas bubbel? Eller värt att ta sig till nån specifik? Antar inte med så pass kort tid?

alla erbjuder väl bil till plan? tidigare alltid varit i FCT...
 

palmen

Moderator
Imorgon, ankommmer LH business 20:45, avgår LH F till singapore 21:55 bara att ta sig till första bästa F lounge va för ett glas bubbel? Eller värt att ta sig till nån specifik? Antar inte med så pass kort tid?

alla erbjuder väl bil till plan? tidigare alltid varit i FCT...
Det är väl bara bil till plan från FCT eller om det är apron om du är i FCL?
Med tanke på den korta tiden så skulle jag gå till FCL A (antar att ni flyger från A/Z).
 

Senator

Moderator
Imorgon, ankommmer LH business 20:45, avgår LH F till singapore 21:55 bara att ta sig till första bästa F lounge va för ett glas bubbel? Eller värt att ta sig till nån specifik? Antar inte med så pass kort tid?

alla erbjuder väl bil till plan? tidigare alltid varit i FCT...

Det är väl bara bil till plan från FCT eller om det är apron om du är i FCL?
Med tanke på den korta tiden så skulle jag gå till FCL A (antar att ni flyger från A/Z).


Inte helt korrekt..

FCT - alltid bil både Schengen och utanför Schengen
FCL A - bil innanför Schengen vid Apron
FCL B - bil utanför Schengen så länge inte flygplanet avgår B20-28, B41-48

Jag kan personligen tycka "dröm-scenariot" är ankomst Apron från ARN, avgång från Z-XX. Då kan man lämnas väldigt nära FCL B och gå ditt. FCL B är väldigt underskattat med fina vyer över flygplatsen i stället för bunker-känslan i FCT.
 

Fredde_G

Medlem
Inte helt korrekt..

FCT - alltid bil både Schengen och utanför Schengen
FCL A - bil innanför Schengen vid Apron
FCL B - bil utanför Schengen så länge inte flygplanet avgår B20-28, B41-48

Jag kan personligen tycka "dröm-scenariot" är ankomst Apron från ARN, avgång från Z-XX. Då kan man lämnas väldigt nära FCL B och gå ditt. FCL B är väldigt underskattat med fina vyer över flygplatsen i stället för bunker-känslan i FCT.
242F7333-9CD5-46C3-A17F-D130804F6171.jpeg
 

squeezen

Medlem
Inte helt korrekt..

FCT - alltid bil både Schengen och utanför Schengen
FCL A - bil innanför Schengen vid Apron
FCL B - bil utanför Schengen så länge inte flygplanet avgår B20-28, B41-48

Jag kan personligen tycka "dröm-scenariot" är ankomst Apron från ARN, avgång från Z-XX. Då kan man lämnas väldigt nära FCL B och gå ditt. FCL B är väldigt underskattat med fina vyer över flygplatsen i stället för bunker-känslan i FCT.
Tack. Får avvakta gate då innan det klargörs huruvida det blir bil Eller ej. Egentligen mest ”viktigt” om man nu kan benämna det så ifall vi ankommer apron. Att boarda och gå på Med prio brukar LH sköta bra
 
Toppen