Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

DOEL

Medlem
Man blir inte hämtad med SAS flight och oavsett blir man inte körd till FCT utan till vanliga terminalen där man sedan får gå.
Då får man kila ut från ankomsthallen och bort till FCT helt enkelt. Är det något speciellt man ska tänka på när man checkar in på CPH eller något annat man viktigt att tänka på under resan för att få ut maximalt av upplevelsen?
 

Vaniljvodka

Medlem
Har letat efter en bonusresa till Dubai i höst och ser nu att LH verkar flyga med 747-8i på FRA-DXB på ett par datum i oktober. Trodde inte de flög med First-kabin till Dubai. Finns tillgänglighet i C nu. Visst innebär det att jag borde kunna boka om till F 14 dagar innan?
 

agehall

Medlem
Trodde inte de flög med First-kabin till Dubai.
Vad har fått dig att tro det? DXB har, vad jag vet, haft förstaklass rätt länge.

Finns tillgänglighet i C nu. Visst innebär det att jag borde kunna boka om till F 14 dagar innan?
Du kan alltid boka om till F 14 dagar före avresa så länge det släpps awards till det program du bokat med och programmet tillåter ombokningar.
 

Dr. Miles

Expert
Har letat efter en bonusresa till Dubai i höst och ser nu att LH verkar flyga med 747-8i på FRA-DXB på ett par datum i oktober. Trodde inte de flög med First-kabin till Dubai. Finns tillgänglighet i C nu. Visst innebär det att jag borde kunna boka om till F 14 dagar innan?
De säljer First class på de flighterna i alla fall så det finns chans att man kan boka First class award på de flighterna.

Kod:
FRA to DXB on 17/10/21 12:00 AM
Flying LH
LH 630	FRA 14:20 → DXB 22:30
F3 A1 J9 C9 D9 Z9 P2 G9 E0 N0 Y9 B9 M9 U9 H5 Q4 V1 W1 S0 T0 L0 K0
Aircraft: 74H
 

Senator

Moderator
Vad har fått dig att tro det? DXB har, vad jag vet, haft förstaklass rätt länge.


Du kan alltid boka om till F 14 dagar före avresa så länge det släpps awards till det program du bokat med och programmet tillåter ombokningar.

Lufthansa har i alla fall kört S17 om inte W16/17 tabellen utan First så det stämmer.
 

Vaniljvodka

Medlem
Vad har fått dig att tro det? DXB har, vad jag vet, haft förstaklass rätt länge.

Gissningsvis på grund av att det inte varit en vedertagen F-destination bland LH-resenärerna här på forumet. Kan inte minnas att jag sett nån prata om det helt enkelt. BC är ju ändå min största informationskälla gällande sånt här, så inte så konstigt kanske.

Sen flyger de med 747-400 i nov-dec och det var där jag primärt sökte.
 
Toppen