Senaste nytt

Ditt reseår 2018

DrKlas

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 44
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 113 840
  3. Vilka flygbolag har du flugit? Lufthansa (25), SAS (12), ANA (3), Cathay Pacific (2) och United (2).
  4. Nya flygplatser besökta under året? : Shanghai (PVG) och Hong Kong (HKG).
  5. Nya flygbolag testade under året? : Cathay Pacific
  6. Nya besökta länder? : Kina och Hong Kong.
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? : 66 hotellnätter och 13 nattflyg.
  8. Bästa hotellvistelse? : Ingen som sticker ut som extra bra.
  9. Sämsta hotellvistelse? : I ett rökrum på ett Route Inn på japanska landsbygden.
  10. Bästa reseminnet? : Fjällöpning i Härjedalsfjällen.
  11. Sämsta reseminnet? : Långa taxiresor i Kina.
  12. Största överraskningen? : Att det blev fem resor till Kina.
  13. Annat "första gången" under året? : Uppgraderad på långflyg med Lufthansa.
  14. Mål för 2019? : Dags för en förstaklassresa med hela familjen igen.
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2018? : Run with SAS i Köpenhamn i september. Vilket också fick mig att börja och fortsätta löpträna på riktigt för första gången på nio år.
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: Originella reseberättelser.
  2. Bästa loungen: Gillar fortfarande Senatorloungen i satellitterminalen i München. Också positivt överraskad av Turkishloungen på Washington Dulles.
  3. Sämsta loungen: Överfylld guldlounge i Köpenhamn.
 

jankar76

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 35
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 70 318
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, Lufthansa, United, Polish Airlines, Aeromexico
  4. Nya flygplatser besökta under året? : MEX, SLP, GRU, HKG
  5. Nya flygbolag testade under året? :Aeromexico
  6. Nya besökta länder? : Mexico, Brasilien
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? : 38
  8. Bästa hotellvistelse? : Renaissance Sao Paulo hotel
  9. Sämsta hotellvistelse? : Hotel della Robbia, Florens
  10. Bästa reseminnet? : Vinresa Napa
  11. Sämsta reseminnet? : Instängd på hotell p g a tyfon i Hong Kong
  12. Största överraskningen? : Brasilien
  13. Annat "första gången" under året? : Första CU på long haulage till LAX.
  14. Mål för 2019? : Resa mer i Asien.
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2018? : Uppgraderingar utifrån "Upgrade guru" info.
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: -
  2. Bästa loungen: Star alliance LAX
  3. Sämsta loungen: Areomexico MEX
 

Attachments

  • flyg 2018.gif
    flyg 2018.gif
    47,7 KB · Visningar: 197

silwer

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? 34
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 40 717
  3. Vilka flygbolag har du flugit? SAS, Lufthansa, Swiss, Austrian, Turkish, Ethiopian, TAP, Croatia, Norwegian, Royal Nepal Airlines, Air India, Jet Airways, Mahan Air, Air Arabia.
  4. Nya flygplatser besökta under året? Teheran IKA, Jerevean EVN, Tbilisi TBS, Muscat MCT, Hargeisa HGA, Goa GOI, Mumbai BOM, Kathmandu KTM, Umeå UME (!)
  5. Nya flygbolag testade under året? Royal Nepal Airlines, Air India, Jet Airways, Mahan Air, Air Arabia.
  6. Nya besökta länder? Iran, Oman, Georgien, Armenien, Nagorno-Karabach, Somalia (Somaliland), Indien, Nepal.
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? 30-40
  8. Bästa hotellvistelse? Litet, gulligt, billigt guesthouse i Tbilisi, tror det hette Parallax.
  9. Sämsta hotellvistelse? Scandic Norrköping City. Är. Så. Trött. På. Det.
  10. Bästa reseminnet? Hela Kaukasus, otroligt trevligt.
  11. Sämsta reseminnet? Att Turkish Miles & Smiles sabbade min potentiella första First pga världens sämsta IT, och en om möjligt ännu sämre kundservice.
  12. Största överraskningen? Royal Nepal Airlines nya A330.
  13. Annat "första gången" under året? Första gången det var trevligt i Belgien.
  14. Mål för 2019? Att nån gång bli uppgraderad på Ethiopian.
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2018? Mina nattpass på jobbet hade varit så oerhört mycket fattigare.
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse? Allt!
  2. Bästa loungen? Turkish CIP Lounge i Istanbul. Tog farväl i torsdags. Hur bra blir den på nya flygplatsen?
  3. Sämsta loungen? SAS på T4. Alltid.


flyg.PNG
 

marbe166

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 27
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 19738 km/12267 miles/10658 NM
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : Austrian, British Airways, Edelweiss Air, Eurowings, KLM, SWISS, TUIFly (Eurowings), WOW Air
  4. Nya flygplatser besökta under året? : Keflavik (KEF), Glasgow (GLA), Zagreb (ZAG)
  5. Nya flygbolag testade under året? : Edelweiss Air, Eurowings, TUIFly (Eurowings), WOW Air
  6. Nya besökta länder? : Island, Kroatien, Bosnien-Hercegovina
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? : 26
  8. Bästa hotellvistelse? : Hampton by Hilton Glasgow Central
  9. Sämsta hotellvistelse? : Hotel Bosna, Banja Luka - helt plötsligt slutade varmvattnet att fungera när jag stod i duschen...
  10. Bästa reseminnet? : BC-helgen i Barcelona.
  11. Sämsta reseminnet? : Sista morgonen i Banja Luka, se ovan.
  12. Största överraskningen? : Min första diversion. På väg hem från Island så va FRA tvungna att stänga p.g.a. kraftigt oväder, så vi fick diverta till DUS istället. Något frustrerande att sitta en timme på plattan i DUS och inte få gå av när man bor mellan Düsseldorf och Köln...
  13. Annat "första gången" under året? : Nådde silver på Hilton för första gången. Har inte riktigt haft möjlighet att skaffa status på hotell förut (förutom Scandic när jag fortfarande bodde i Sverige).
  14. Mål för 2019? : Besöka fler länder. Tre nya är redan inplanerade.
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2018? : Drinkar på takbarer i Barcelona i slutet på oktober.
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: Barcelona, se ovan.
  2. Bästa loungen: Sala VIP, BCN T1
  3. Sämsta loungen: LH Business Lounge, DUS

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
Last edited:
Tyvärr verkar reseåret för 2018 vara klar.

  1. Hur många flygningar har du gjort? : 63
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 94573 miles
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS (SK), SWISS (LX), Lufthansa (LH), Asiana Airlines (OZ), KLM (KL), BRA (TF)
  4. Nya flygplatser besökta under året? : Incheon (ICN), Split (SPU), Gdansk (GDN)
  5. Nya flygbolag testade under året? : Asiana Airlines (OZ)
  6. Nya besökta länder? : Sydkorea
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? : 89
  8. Bästa hotellvistelse? : Park Hyatt Seoul, Presidential Suite. Kände mig som en Kunglighet :)
  9. Sämsta hotellvistelse? : Här vill jag inte hänga ut med namn, men en lantlig Gårdshotell i Halmstad, där jag bodde 40 nätter i år.
  10. Bästa reseminnet? : Japanresan med Familjen! Helt enkelt underbart!
  11. Sämsta reseminnet? : Tvungen att flyga via Bromma (BMA) pga resepolicy, dessutom som statuslös.
  12. Största överraskningen? : AVIS 10K kampanjen. Jag måste bara TACKA! Längtar efter nästa kampanj :p
  13. Annat "första gången" under året? : Asiana First Class, vilken matupplevelse!
  14. Mål för 2019? : Uppleva Asien med Familjen igen! Går det verkligen att återkvalificera sig till Eurobonus Diamond igen, med tanke på sämre poängintjäningen?
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2018? : Blivit än mer medveten som resenär, tack vare alla BC:are :)

Bonusfrågor:

  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: Reserapporterna! Jag vill bara resa mera efter dessa reportage. Vem vill ha med sig en medresenär? Jag följer gärna med ;)
  2. Bästa loungen: First Class Terminal Frankfurt. Här skulle jag vilja starta flera resor. Någon som vill sponsra?
  3. Sämsta loungen: Halmstad (HAD), men inrikesterminalen Arlanda (ARN) T4 ligger inte långt efter.


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

Carlinhos

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 77
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 49882
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : Sas, Eurowings, Lot, Lufthansa, Agean
  4. Nya flygplatser besökta under året? : WAW, ATH, STU
  5. Nya flygbolag testade under året? : Lot
  6. Nya besökta länder? : inga :(
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? : 20
  8. Bästa hotellvistelse? : Westin Elbefilharmonie
  9. Sämsta hotellvistelse? : ingen särskild
  10. Bästa reseminnet? : 3 veckor i Åre
  11. Sämsta reseminnet? : inget särskilt
  12. Största överraskningen? : att man som SAS Gold har tillgång till samtliga lounger på ATH
  13. Annat "första gången" under året? : nope
  14. Mål för 2019? : bli Diamond
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2018? : -
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: -
  2. Bästa loungen: gillar LH i Hamburg för deras terass
  3. Sämsta loungen: Swissport AMS
    flygresor 2018.gif
 

squeezen

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 28
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 48,822
  3. Vilka flygbolag har du flugit? Lufthansa, SAS, Thai, Thomas Cook, Easyjet, british airways, Qatar, Iberia
  4. Nya flygplatser besökta under året? : Tenerife Norte Los Rodeos, TFN
  5. Nya flygbolag testade under året? : Thomas Cook
  6. Nya besökta länder? :
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? : ingen aning, ca 25-30 sedan 10 talet nattlfyg
  8. Bästa hotellvistelse? : Pullman G i Bangkok var bra.
  9. Sämsta hotellvistelse? : inga dåliga (jämfört med förväntingar/pris) i år
  10. Bästa reseminnet? : FCT med far och bror som bara åkt eko innan.
  11. Sämsta reseminnet? : vändande plan till shanghai
  12. Största överraskningen? : ändå nästan 30 resor trots 5 månader pappaledigt och mitt mellan två jobb.
  13. Annat "första gången" under året? :
  14. Mål för 2019? : Singapore First (bokat), Ge Bali en chans igen... Återuppta Star Alliance som primärval för resor.
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2018? : Första klass revenue biljetter
 

mika

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 140 (68 x Star Alliance, 62 x OneWorld, 10 x annat)
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 213 632
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : Finnair (31), Swiss (17), Lufthansa (15), American Airlines (14), SAS (13), British Airways (8), Easyjet (8), Austrian (5), Air New Zealand (5), Qatar Airways (4), EVA Air (4), Asiana (3), United (3), Singapore Airlines (2), Japan Airlines (2), Qantas (2), Eurowings (2), Thai (1), Cathay Pacific (1)
  4. Nya flygplatser besökta under året? : Malta (MLA), San Diego (SAN), Tampa (TPA), Brisbane (BNE), Wellington (WLG), Christchurch (CHC)
  5. Nya flygbolag testade under året? : EVA Air, Thai, Eurowings
  6. Nya besökta länder? : Malta
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? : 92 hotellnätter och 23 nattflyg
  8. Bästa hotellvistelse? : Jag stannade flera gånger i år på Westin Copley Place i Boston, gillar området och fick alltid bra upgrades.
  9. Sämsta hotellvistelse? : DoubleTree Tampa Airport Westshore, sliten flygplatshotell på tråkigt område och kort natt pga tidigt flyg.
  10. Bästa reseminnet? : Efter väldigt mycket resandet i år, bästa reseminnet måste vara semester på sommarhuset, en lung vecka med varma och långa nordiska sommardagar.
  11. Sämsta reseminnet? : Rutinmässiga arbetsresor i Europa, för ofta med easyJet
  12. Största överraskningen? : Första klass på TGV Lyria: varma handdukar, dukning och porslin, bra mat, champagne, … Varför satsas det inte oftare på kvalitet på tåg?
  13. Annat "första gången" under året? : Mitt första status match: Marriott Platinum matchades till Hilton Diamond. Jag förstår faktiskt poängen med detta. Var bra att testa Hilton Diamond och förstå att för mig är Marriott Platinum bättre.
  14. Mål för 2019? : Statusmässigt blir det lätt. Ska inte mer jaga något status hos SAS då jag fick Lifetime Gold, behöver inte förnya Senator i år och har redan tillräckligt bokningar för att förnya Finnair Plus Platinum. Ang. hotell, jag har nu testat Hiltons program och kommer att stanna hos Marriott. Kanske försöka testa flygbolag utanför Star Alliance och OneWorld och välja oftare något annat än stora hotellkedjor.
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2018? : Förstå att det finns även andra som reser väldigt mycket
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: Allt galenskap som rapporteras här. Gillar följa live-rapporter från profiler som t.ex. Brandten.
  2. Bästa loungen: Fortfarande The Wing First i Hong Kong som etta av dom som jag besökte i år. Men det som imponerade i år var Polaris-loungerna. Jag besökte Chicago, Newark och San Francisco, alla riktigt bra. Även Americans Flagship Dining på JFK imponerade.
  3. Sämsta loungen: Aspire-loungen i Zürich, väldigt tråkig plats och alltid för trångt under tiden Senator A renoverades.
map.gif
 
Toppen