Senaste nytt

Ditt reseår 2018

palmen

Moderator
Dags för årets tråd för att summera de resor man gjort under året, blir det 8e i ordningen.
Hur har ditt reseår 2018 varit?

Trådar från tidigare år.

  1. Hur många flygningar har du gjort? :
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? :
  3. Vilka flygbolag har du flugit? :
  4. Nya flygplatser besökta under året? :
  5. Nya flygbolag testade under året? :
  6. Nya besökta länder? :
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? :
  8. Bästa hotellvistelse? :
  9. Sämsta hotellvistelse? :
  10. Bästa reseminnet? :
  11. Sämsta reseminnet? :
  12. Största överraskningen? :
  13. Annat "första gången" under året? :
  14. Mål för 2019? :
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2018? :
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse:
  2. Bästa loungen:
  3. Sämsta loungen:

Har ni förslag på fler kategorier som skulle passa är det bara säga till så kan vi uppdaterar med dessa.
 

Börnen

Medlem
Sonen 8 år (som i år inte återkvalificerar till EBG) ger följande svar:

  1. Hur många flygningar har du gjort? : 32
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : vet ej 48h iaf
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS + Kallax Flyg
  4. Nya flygplatser besökta under året? : Longyearbyen, Miami, Helikopterplattorna vid Nikaloukta och Kebnekaise fjällstationer
  5. Nya flygbolag testade under året? : Kallax Flyg
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : 46
  7. Bästa hotellvistelse? : Castle hotel Legoland California (Helt nybyggt, vi hade suit och jag fick eget rum), kallt boende Ice Hotel Joukasjärvi (1 natt vinter + 1 natt sommar)
  8. Sämsta hotellvistelse? : Varmt boende Ice Hotel
  9. Bästa reseminnet? : Disney Cruise Line i Karibien + bestigning av Kebnekaise
  10. Sämsta reseminnet? : Avgångstiden från Svalbard
  11. Största överraskningen? : Att vi fick träffa Huskeyvalpar på Svalbard
  12. Annat "första gången" under året? : Kryssning + bestiga Kebnekaise
  13. Mål för 2019? : Bonusresa longhaul i Business
  14. Detta hade inte hänt utan BC under 2018? : -
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: -
  2. Bästa loungen: Star Alliance i Los Angeles
  3. Sämsta loungen: Aviancas i Miami
 

Johans00

Medlem
Har med all sannolikhet gjort mitt för i år, är väldigt nöjd och hoppas på att 2019 blir minst lika bra :)
  1. Hur många flygningar har du gjort?: 27
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året?: ~62000
  3. Vilka flygbolag har du flugit?: Sas, Luftwaffe, Delta, American, Air New Zealand, Singapore, Norwegian
  4. Nya flygplatser besökta under året?: Pudong, Calgary, Auckland, Denpasar
  5. Nya flygbolag testade under året?: American, Air New Zealand
  6. Antal hotellnätter/övernattningar?: 42
  7. Bästa hotellvistelse?: Harbour Grand Hong Kong (Club Premier rum)
  8. Sämsta hotellvistelse?: -
  9. Bästa reseminnet?: Helikopterskidåkning i Kanada med CMH
  10. Sämsta reseminnet?: Matförgiftning på Bali
  11. Största överraskningen?: -
  12. Annat "första gången" under året?: Första gången i Business Class
  13. Mål för 2019?: Göra premiär i First
  14. Detta hade inte hänt utan BC under 2018?: Interkontinentala weekendresor för att tjäna poäng.
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: Alla reserapporter
  2. Bästa loungen: Silverkris på Heathrow T2
  3. Sämsta loungen: Avianca i Miami (vid senaste besöket gick något slags brandlarm var tredje minut i över två timmar)
 

nissefalk

Medlem
Är för närvarande i Thailand så siffror nedan inkluderar retur flyg till Los Angeles via Hong Kong
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 46
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 119,833
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, British Airways, American Airlines, Lufthansa, Cathay, Qatar, Japan Airlines, Hong Kong Airlines
  4. Nya flygplatser besökta under året? : Aten, Christchurch
  5. Nya flygbolag testade under året? : Hong Kong Airlines
  6. Nya besökta länder? : Inga nya i år
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? : ca 45
  8. Bästa hotellvistelse? : Hilton Tokyo, riktigt bra lounge
  9. Sämsta hotellvistelse? : Är inte så kräsen så ingen dålig upplevelse
  10. Bästa reseminnet? : Tokyo med så mycket god mat och Japan Airlines business class igen främst för maten
  11. Sämsta reseminnet? : Tyvärr Lufthansa i First från Hong Kong till Munchen
  12. Största överraskningen? : First med American Airlines bättre än vad jag förväntat mig
  13. Annat "första gången" under året? : Flög ihop Eurobonus Diamond och British Airways Guld och det lär nog dröja ett tag igen.
  14. Mål för 2019? : Ser fram emot att för första gången komma till Sydamerika, allt bokat, kommer att bli några nya länder. Flyga mindre....
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2018? : Betalda resor i First med Lufthansa och Swiss, Aten dealen och Swiss till Sydamerika, 250k Eurobonus poäng från bilhyror
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: Alla diskussioner kring Avis kampanjen
  2. Bästa loungen: American Flagship dining i Los Angeles och Lufthansa First i Munchen
  3. Sämsta loungen: Thai First i Hong Kong, jag brukar inte vara så kräsen men den loungen är inte värd att besöka
72359-123da888423e6e07a0983c9495e05256.jpg
 

Attachments

  • Screen Shot 2018-12-02 at 13.00.42 PM.png
    Screen Shot 2018-12-02 at 13.00.42 PM.png
    507 KB · Visningar: 258

Mr.cake

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 36
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 67 518
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, Lufthansa, Hong Kong airlines, Delta, HKexpress.
  4. Nya flygplatser besökta under året? : Saipan, Faro, Cebu, Okayama.
  5. Nya flygbolag testade under året? : Delta
  6. Nya besökta länder? : Nordmarianerna, Portugal, Filippinerna
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? : 70+
  8. Bästa hotellvistelse? : Inget specifikt, Japan brukar dock hamna högt.
  9. Sämsta hotellvistelse? : -
  10. Bästa reseminnet? : Premiär för karaoke med min käresta, skönt att skrika.
  11. Sämsta reseminnet? : En dålig restaurangupplevelse i Kyoto, allt gick bara så fel...
  12. Största överraskningen? : En bläckfisk bestämde sig för att vila på mitt ansikte under mitt dyk.
  13. Annat "första gången" under året? : Undvika toan i CPH guldloungen.
  14. Mål för 2019? : Att aldrig missa ett bokat flyg.
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2018? : Tog steget och blev medlem.
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: Minns inte exakt, men det var ett inlägg om en medlem som hjälpte en äldre man att komma iväg till sin destination.
  2. Bästa loungen: Ingen riktigt, men bra glass ger pluspoäng.
  3. Sämsta loungen: -
 

ante888

Medlem

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

  1. Hur många flygningar har du gjort? : 44
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 71 522
  3. Vilka flygbolag har du flugit? :Turkish, Aerolineas Argentinas, Austrian, SAS, Lufthansa, EVA, Singapore Airlines.
  4. Nya flygplatser besökta under året? : Buenos Aires - EZE, Buenos Aires - AEP, Mendoza-MDZ, Cordoba-COR, Salta-SLA, Wien-VIE, Tirana-TIA, Amman-AMM, Tbilisi-TBS, Färöarna - vagar-FAE, Taipei-TPE, Helsingfors-HEL
  5. Nya flygbolag testade under året? : Aerolineas Argentinas, Austrian, EVA
  6. Nya besökta länder? : Argentina, Albanien, Jordanien, Georgien, Färöarna, Taiwan, Finland
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? : 50-60-ish
  8. Bästa hotellvistelse? : Radisson Blu Konferens & Airport hotel, Istanbul
  9. Sämsta hotellvistelse? : Canary hotel, Amman.
  10. Bästa reseminnet? : Roadtrip i norra Argentina, runt Salta.
  11. Sämsta reseminnet? : Tre timmar bussfärd Amman-Petra efter att ha sovit 1h på natten, pga usla flygtider med Turkish till Amman.
  12. Största överraskningen? : Hur häftig naturen var i Argentina.
  13. Annat "första gången" under året? : Premiär på Singapore First,
  14. Mål för 2019? : Behålla mitt EBG om det inte drar för mycket kostnader.
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2018? : Singapore First! Resan till Taiwan.
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: Att jag fick till en resa med LH First ut, och SQ First hem, för mig och en kompis på poäng via Eurobonus. Tog en del rodnande, men det blev av. Hade aldrig hänt utan BC!
  2. Bästa loungen: Private Room i Singapore var inte dumt.
  3. Sämsta loungen: Kan inte gnälla för mycket egentligen, men tredjepartsloungerna i Tirana och Tbilisi var inte mycket att hänga i granen. Men hade inte förväntat mig annat.
 
  1. Hur många flygningar har du gjort? : Ca 60 enkel (30 T/R)
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : Väldigt utspritt på flera olika program så osäker, men säg kanske 1.5x runt jorden.
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, BRA, Lufthansa, Asiana, Thai, Singapore Airlines
  4. Nya flygplatser besökta under året? : Ngruah Rai Airport, Incheons Airport, Tokyo-Haneda Airport
  5. Nya flygbolag testade under året? : Asiana
  6. Nya besökta länder? : Korea, Japan
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? : Oj... 40-talet
  8. Bästa hotellvistelse? : Alaya Resort Ubud (Deras svit)
  9. Sämsta hotellvistelse? : Steam Hotel Västerås
  10. Bästa reseminnet? : FCT-Frankfurt
  11. Sämsta reseminnet? : Missa nästan flighten i Korea efter bråk med passkontrollen
  12. Största överraskningen? : Avis andra 10k kampanj
  13. Annat "första gången" under året? : Två anställda i mitt företag
  14. Mål för 2019? : Öka företagets omsättning från 1 mil till 20 mil+ och en lång semester i Asien på 1 månad (Självklart flyga award F dit).
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2018? : Alla EB-poäng på kontot tack vare AVIS-kampanj.
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: Den härliga och goa stämningen.
  2. Bästa loungen: FCT
  3. Sämsta loungen: Guld Lounge T4 Arlanda
 

vonschnork

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? : Ca 25-30st skulle jag tro.
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : Ingen aning. Mest inrikes & korta flygningar inom europa.
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : EasyJey, Norwegian, SAS, BRA, Ryanair.
  4. Nya flygplatser besökta under året? : Dublin Airport, Heathrow, Fiumicino, Warsaw Modlin
  5. Nya flygbolag testade under året? : EasyJet
  6. Nya besökta länder? : Irland (Dublin), UK (London), Italien (Rom), Polen (Warszawa), (Tyskland, Berlin - transit i Tegel tidigare men första övernattning)
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? : 15-20st
  8. Bästa hotellvistelse? : SoHo House Berlin. Rätt dyrt men riktigt soft känsla/inredning och bra käk.
  9. Sämsta hotellvistelse? : Måste varit Gotland i januari då jag bokade hotell fem i tolv (kommer ej ihåg namnet) - vidrigaste vädret jag varit med om med många minus och framförallt kraftiga vindar. Nån form utav self-service check-in vilket gjorde att jag försökte googla på nummer till hotellet i en kvart samtidigt som mina fingrar domnade bort. När jag väl kommer in har de lämnat rummet (som är typ 5kvm stort) med vidöppet fönster. Inget riktigt täcke i sängen utan nån kass filt vilket gjorde att jag frös hela natten trots full mundering.
  10. Bästa reseminnet? : Berlin - EasyJet faktiskt inte så illa som förväntat men framförallt boende på SoHo House vilket var riktigt bra. Dublin skoj då jag besökte Facebooks HQ och hade ett grymt bra dygn.
  11. Sämsta reseminnet? : Ryanair till Polen. Skulle besöka en leverantör i Warszawa och kunde inte förmå mig själv att slanta 6tkr från ARN när 80 min flygning kostade 300kr från Skavsta med Ryanair. Efter flygbuss till Skavsta, försenad flight, 30 minuter frysa ihjäl på rad 1 under boarding, 2h bilfärd från Warszawa till Lodz, försöka hålla vodka-tempo under middag med leverantör, och sedan hem igen samma rutt dagen efter, lagom bakfull, kvalificerar denna resa till den sämsta någonsin i mitt 25 åriga liv.
  12. Största överraskningen? : Att det tar år och dar att ta sig fram i London. Uber oerhört bra sett till pris och tillgänglighet men herregud vad mycket trafik.
  13. Annat "första gången" under året? : Mycket "första gången" under 2018. Weekend i London mitten på dec med damen, BA i business hem till ARN blir då en ytterligare first.
  14. Mål för 2019? : Flyga första F samt lära mig mer om alla poängsystem, kreditkort etc.
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2018? : Högst troligen hade jag inte bokat Qsuite till K.L i Januari -19 om jag inte börjat surfa på BC - eller för den delen om jag inte fått så mycket hjälp som jag fick i min tråd (det tackar vi för=)
 

Zniper

Medlem

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: Att jag fick till en resa med LH First ut, och SQ First hem, för mig och en kompis på poäng via Eurobonus. Tog en del rodnande, men det blev av. Hade aldrig hänt utan BC!
  2. Bästa loungen: Private Room i Singapore var inte dumt.
  3. Sämsta loungen: Kan inte gnälla för mycket egentligen, men tredjepartsloungerna i Tirana och Tbilisi var inte mycket att hänga i granen. Men hade inte förväntat mig annat.

Rodnande?
 
Toppen