Senaste nytt

Diskussion om resor för att se NFL/NHL/NBA/MLB/övrig sport på plats i USA

palmen

Moderator
Nu vill jag egentligen inte ge tips till någon som önskar att Pats ska förlora, men kolla på fyra biljetter istf tre. Den match jag letar efter har det ofta varit billigare att köpa fyra pga större utbud.
Jo vi tittar på alla alternativen, även att köpa 2+1 om man kan hamna någorlunda nära varandra på samma sektion. Just nu är prisskillnaden bara 30$ på billigaste och att köpa 3 så inte värt det just nu.
 
Hade hoppats hinna med en NFL-match i november, åker för att se Rangers den 24. och 26. november. Har 25. ledigt samt kvälden 26. november.
Giants spelar i Washington mot Redskins, så det blir nok att hitta en Giants-bar för att se den matchen 23. nov. Någon som har tips på cool Giants-bar på Manhattan (Midtown)?
Sen - college football - någon som kan hjälpa med att kolla om det spelas någon match nära Manhattan (dvs. New Jersey funkar) 25nov eller kvälden 26nov?
 

chazzie

Medlem
Inte USA, men väl Kanada, det blev en bokning i mars/april med Air Canada i Premium Economy till Toronto, vad har ni för erfarenheter att få tag på biljetter till Maple Leafs, Canadiens och Senators? Det verkar gå att köpa i andrahand, vilket sker "under kontroll" via Ticketmaster om jag förstått rätt?

Fördelen är att det verkar vara relativt "osexiga" lag som spelar under den period jag är intresserad av blijetter så förhoppningsvis går det att få loss.
 

jerixon

Medlem
Inga direkta tips sådär men det är ju thanksgiving helgen så lär vara sjukt med folk på stan =)
Är i New York helgen innan under lördagen och inte en j-vla match går då :(

Hade hoppats hinna med en NFL-match i november, åker för att se Rangers den 24. och 26. november. Har 25. ledigt samt kvälden 26. november.
Giants spelar i Washington mot Redskins, så det blir nok att hitta en Giants-bar för att se den matchen 23. nov. Någon som har tips på cool Giants-bar på Manhattan (Midtown)?
Sen - college football - någon som kan hjälpa med att kolla om det spelas någon match nära Manhattan (dvs. New Jersey funkar) 25nov eller kvälden 26nov?
 

Mr Basic

Medlem
Slog till på 4st biljetter i februari, NY Rangers-Minnesota Wild. $515 totalt, varav $85 är service fee. :cool:
Stör mig lite att de tar en "service fee" per biljett, och inte per köp. :rolleyes:
Hade velat se NBA också men resan sammanfaller med All Star game i LA. :(

Edit. via Ticketmaster
 

flum

Medlem
Hade hoppats hinna med en NFL-match i november, åker för att se Rangers den 24. och 26. november. Har 25. ledigt samt kvälden 26. november.
Giants spelar i Washington mot Redskins, så det blir nok att hitta en Giants-bar för att se den matchen 23. nov. Någon som har tips på cool Giants-bar på Manhattan (Midtown)?
Sen - college football - någon som kan hjälpa med att kolla om det spelas någon match nära Manhattan (dvs. New Jersey funkar) 25nov eller kvälden 26nov?
Collegefotboll är en katastrof i NY med omnejd så jag tror att du får svårt att hitta en riktigt häftig match. "Närmaste" alternativet som skulle ge en hygglig upplevelse är Army men de verkar vara spellediga den aktuella helgen.
 

palmen

Moderator
Slog till på 4st biljetter i februari, NY Rangers-Minnesota Wild. $515 totalt, varav $85 är service fee. :cool:
Stör mig lite att de tar en "service fee" per biljett, och inte per köp. :rolleyes:
Hade velat se NBA också men resan sammanfaller med All Star game i LA. :(

Edit. via Ticketmaster
Vi fick betala 200$ i avgifter för 3 biljetter till Patriots...
 

mikael04

Ny medlem
Har bokat en kul resa, hittade 2 awards 90.000 poäng å runt 1000kr till Ewr 9-16 nov. Flyger vidare 10 till Nashville och kollar Pittsburgh-Nashville på lördagen, för att sen se Titans-Bengals på söndagen.
Sen tillbaka till för att förhoppningsvis hitta (letar fortfarande efter en bra kontakt) biljetter till Knicks-Cavaliers på måndagen. Hittar jag några biljetter dit är resan fulländad! OM jag längtar!
 
Toppen