Senaste nytt

Diskussion om Norwegians aktiekurs

Berglund

Medlem
De fick väl in 400 miljoner i ett första stöd/lån från norska staten.

Sedan gjorde man nu upp med framför allt de stora leasingbolagen, där man omvandlade stora mångmiljardskulder till aktier och därmed slapp bolaget sin stora skuldbörda och de räntor/kostnader som kommer med detta.

I och med uppförelsen ovan, kvalificerar de nu för nästa steg i räddningspaketet från norska staten på ytterligare 2,7 miljarder norska kronor.

Ungefär så kan man i korthet beskriva förloppet. Det är möjligt att någon siffra är lite fel, men magnituderna är i sig korrekta.
 

apknug

Medlem
Ok bara lån alltså. inget nytt kapital, ingen nyemission, hade för mig att jag såg det nånstans men måste misstagit mig. Tror jag läste att det var nyemission på just 400 millar som var super övertecknad det fick mig att reagera, fattade nog fel.
 

mha321

Medlem
Ok bara lån alltså. inget nytt kapital, ingen nyemission, hade för mig att jag såg det nånstans men måste misstagit mig. Tror jag läste att det var nyemission på just 400 millar som var super övertecknad det fick mig att reagera, fattade nog fel.
Jodå man gjorde en nyemission på 400M.

Statliga stödet var på ca 2.7 miljarder.
 

apknug

Medlem
Ok tack! Då är det ovan direkt felaktigt.

Nåväl nån moderator raderar väl inläggen kan jag tänka mig.
 

Valley

Medlem
Logiken :confused:

Finansavisen:
"SKYHØYT: Norwegian-aksjen skyter til værs. På kurs 4,40 prises flyselskapet til over 20 milliarder - nesten dobbelt så mye som da aksjen var i all time high over 300 kroner tilbake i 2015."
 

Canadien

Medlem
Logiken :confused:

Finansavisen:
"SKYHØYT: Norwegian-aksjen skyter til værs. På kurs 4,40 prises flyselskapet til over 20 milliarder - nesten dobbelt så mye som da aksjen var i all time high over 300 kroner tilbake i 2015."
Måste ju vara folk som inte förstått att det genomförts en gigantisk nyemission. De nya aktierna gick heller inte att sälja ännu va? Så de som säljs idag är bara de "gamla" som folk inte vill inse är typ värdelösa, och därför inte säljer.
 

apknug

Medlem
Logiken :confused:

Finansavisen:
"SKYHØYT: Norwegian-aksjen skyter til værs. På kurs 4,40 prises flyselskapet til over 20 milliarder - nesten dobbelt så mye som da aksjen var i all time high over 300 kroner tilbake i 2015."



Måste ju vara folk som inte förstått att det genomförts en gigantisk nyemission. De nya aktierna gick heller inte att sälja ännu va? Så de som säljs idag är bara de "gamla" som folk inte vill inse är typ värdelösa, och därför inte säljer.

4,40 är ju mycket billigare än 300! Det fattar väl alla.

Köp!

Påminner lite om när kursen rusar upp efter en split. Vilket iof är ännu märkligare.
 

011430121

Medlem
Ner 9,3% idag, som vanligt de senaste dagarna mycket stor handel.

CB83E35F-93CF-403A-99BD-277A07EDA965.png
 
Toppen