Senaste nytt

Direktflyget Aten-Addis Abeba tar 7 timmar, men hemresan bara 4 timmar???

lucasd

Medlem
Tidsskillnaden som de inte lyckas få med?

Tar väl 6h ATH-ADD och 5h ADD-ATH. Att denna tidsskillnad finns kan bero på många saker. Planerade rutter, slottider osv. Men att det skulle skilja tre timmar känns inte speciellt troligt, dock inte omöjligt.
 
Last edited:

Frisk78

Medlem
Så här såg det ut när jag flög till Addis och Arlanda:
Inte samma restid där heller på samma sträcka.
upload_2019-11-25_18-15-21.png
 

Rebel

Medlem
Förr så mellanlanda ET på väg till arlanda men inte när dom åker hem. Det kan ju ta lite till. Ibland Rom ibland var det wien, tror jag. Vet inte så noga då jag ofta sov. Gör dom det än så tar det lite längre tid
 

AABack2ARN

Medlem
Jag skulle tro att det har något med sommartid att göra. Eller snarare att sommartiden satts upp fel.

Tittar man på direktflyget 17-31 januari tar det 6h söderut och 5h norrut och 5-15 juni så tar det plötsligt 7h söderut och 4h norrut.

Flighterna är nonstop bägge vägarna därav min slutsats att det har något med sommartid/normaltid att göra.
 

bnr

Medlem
Förr så mellanlanda ET på väg till arlanda men inte när dom åker hem. Det kan ju ta lite till. Ibland Rom ibland var det wien, tror jag. Vet inte så noga då jag ofta sov. Gör dom det än så tar det lite längre tid
Stämmer, både Rom och Wien har använts historiskt

Tror de mellanlandar i Oslo på hemvägen. Ut är det direkt från Arlanda.
Nej, den flygs ADD-ARN-OSL-ARN-ADD. :)
 
Summa summarum, det är alltså helt enkelt så att resebyråerna har en bugg i sina system. För det är väl inte så att vissa flygbolag anger icke-lokala tider i itineraries de har utfärdat?
 
Toppen