Senator
Moderator
För mig började behovet av handbagage bli stort när jag började åka runt i Europa med fem städer på fem dagar. Ofta landade jag i nästa stad efter 22.00 och tanken på att fem kvällar i följd vänta 25-40min extra på bagage var inte aktuellt,
Mina resor nu till USA/Kanada, har inte fem städer på fem dagar, men ofta tre städer på tre dagar. Tid är pengar för mig, så dödtid som att vänta på bagage är inte så aktuellt.
På SAS och alla som fyller alla rader till randen blir detta ett större problem. Ser inte samma problem i samma omfattning på Lufthansa, Swiss eller BA i premium.
Det största problemet i mitt tycke är inte alltid själva mängden, men hur människor med ”Me, Myself and I” berättigande glömmer bort att det är en gemensam yta. Jag ser med en blandning av humor, förfärelse, otålighet HUR även frekventa resenärer packar hyllorna. Eller på bolag med seat block, varför inte använda detta utrymme mera?
Mina resor nu till USA/Kanada, har inte fem städer på fem dagar, men ofta tre städer på tre dagar. Tid är pengar för mig, så dödtid som att vänta på bagage är inte så aktuellt.
På SAS och alla som fyller alla rader till randen blir detta ett större problem. Ser inte samma problem i samma omfattning på Lufthansa, Swiss eller BA i premium.
Det största problemet i mitt tycke är inte alltid själva mängden, men hur människor med ”Me, Myself and I” berättigande glömmer bort att det är en gemensam yta. Jag ser med en blandning av humor, förfärelse, otålighet HUR även frekventa resenärer packar hyllorna. Eller på bolag med seat block, varför inte använda detta utrymme mera?