Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Ricci

Medlem
Dock oklart hur dom hanterar EBD som man får med travelpass, @Ricci kanske har input?
Intressant fråga, på rak arm skulle jag nog säga att du får EBD den perioden du har TP och Om du fixat EBD innan i perioden tror jag inte det påverkar något. Dock lär du kanske komma närmare EBP..:) dvs om du fixat EBD med SAS-metall.
 

gjohansson

Medlem
Claim, men har det med Diamond att göra? Hela vitsen med Diamond-supporten är ju att den ska vara både snabb och "bra". Skickar du ett vanligt mail till dem brukar det ju stå mellan 3 eller 8 veckors svarstid, men det är ju inte relevant här eftersom de specifikt för Diamond "ämnar att svara inom en arbetsdag."
Jag vet ju inte säkert men jag skulle tro det är samma människor även om de arbetar med olika köer och jag skulle tro att en lång kö har påverkan på de andra köerna också. Men jag skickade till diamant supporten samtidigt så vi får väl se hur de svarar på respektive...
 

palmen

Moderator
Det där lät invecklat, om ingen säger något till @palmen så är det nog 0,19 just nu.
Du får en avstängning 1 minut för att du var nära att åka på forum-fylleri ;)

Jag vet ju inte säkert men jag skulle tro det är samma människor även om de arbetar med olika köer och jag skulle tro att en lång kö har påverkan på de andra köerna också. Men jag skickade till diamant supporten samtidigt så vi får väl se hur de svarar på respektive...
Jag tror inte att alla på SAS vanliga support hanterar ärenden som kommer in till diamond supporten, en gissning är att de mer seniora och erfarna tar dessa ärenden.

Skickade in en claim nu och där stod det tre veckors svarstid på autosvaret så det lär nog vara samma...
För mig står det att de räknar med att svara under dagen när jag mailar till diamond supporten, får väl se om det kommer något svar idag eller inte.

Tack för ditt mail gällande EuroBonus. Vi vet att din tid är dyrbar och vårt mål är att återkomma till Dig med ett svar under dagen.
Våra öppettider är vardagar 08.00 - 17.00.
 
Last edited:

palmen

Moderator
Jag har väntat en vecka nu, så tydligen struntar de i vissa ärenden då.
Tror inte de struntar i dom, men antar att ärenden prioriteras olika. Ditt ärende kanske är mer svårlöst än vad mitt var, jag fick typ 2 rader med text om vad jag skulle göra så var det klart. Finns säkert 100 anledningar till att man inte tar ärenden i den ordning de kom in och tror inte man ska läsa in allt för mycket i det.
 

Moco

Medlem
Tror inte de struntar i dom, men antar att ärenden prioriteras olika. Ditt ärende kanske är mer svårlöst än vad mitt var, jag fick typ 2 rader med text om vad jag skulle göra så var det klart. Finns säkert 100 anledningar till att man inte tar ärenden i den ordning de kom in och tror inte man ska läsa in allt för mycket i det.

"Jag läser in" i att det tar för lång tid i relation till deras proklamerade "ambitionsnivå" gällande "riktigt god service."
 
Toppen