Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Guiden

Medlem
Inga taggar med Mastercardet. Taggarna är väl ett litet problem iofs. Enkelt att beställa, kollegan fick dock ett mail med länk till goodiebag shoppen.

Tycker det är märkligt att SAS inte ens har en automatfunktion som skickar ut ett mail till nya Diamond medlemmar.

Min erfarenhet (är visserligen bara EBG) är att SAS är rätt dåliga på att visa uppskattning för sina trogna resenärer. När jag nådde brons på BA så kom pursern och hälsade mig välkommen som bronsmedlem på första flyget jag tog efter jag nått den nivån vilket jag tycker var riktigt snyggt (och brons betyder inte så mycket). När jag sedan blev silver fick jag ett brev med nytt kort, bagage taggar och tack brev hemskickat. Visserligen ett standardbrev men lite snyggare än SAS där jag bara får ett nytt mastercard och inte mycket mer.
 
Hur lång tid brukar det ta innan SAS skickar ut nya taggar osv när man blivit Diamond? Inte ens fått ett välkomstmail. Blev Diamond sista veckan i juni. Mastercard hade ett nytt kort i min brevlåda 5 dagar efter att poängen reggats, men från SAS inte ett ljud.

När jag kvalificerade mig till Diamond första gången så fick jag ett nytt kort ungefär 2 månader efter att jag kvalificerat mig. Bagagetagarna kom efter 14 dagar.

När jag har återkvalificerat mig till Diamond så har jag inte fått nytt kort och nya taggar förrän efter att min Grace period tagit slut.

Eftersom mitt kvalificeringsår börjar den 1e mars så slutar min Grace period den siste maj. Eftersom jag i år även införskaffade MasterCard Premium från den 1e juni lyckades jag få dubbel uppsättning av bagagetaggar, en i samband med mitt MasterCard och en i samband med mitt vanliga förlängda EBD kort.

I samband med det nya EBD kortet och bagagetaggarna så har jag fått välkomstbrev där man gratulerat mig till EBD respektive förlängningen av EBD.
 

nonicoc

Medlem
Jag fick trevlig recognition förra veckan. Jag satt framför ett skrikande barn och höll på att få huvudvärk (vilket nog syntes i mitt ansiktsuttryck) när flygvärdinnan kom fram till mig och diskret gav mig ett par öronproppar. Vid serveringen senare viskade hon: "Vi vill ju ta väl hand om våra diamanter". Kändes bra! Jag tackade så hjärtligt.
 

Senator

Moderator
Får EBD några extra förmåner hos andra *A-bolag eller räknas det som *G?

Svaret är nog nej tyvärr. Det samma gäller SAS Pandion samt ett antal andra nivåer som United 1K/Global Services och Miles & More HON.

Kan tycka att OneWorld är bättre med tre nivåer:
Ruby
Sapphire
Emerald

Det är en anledning till att det upplevs att det finns så många Star Gold där ute.
 

bankb

Medlem
När jag kvalificerade mig till Diamond första gången så fick jag ett nytt kort ungefär 2 månader efter att jag kvalificerat mig. Bagagetagarna kom efter 14 dagar.

När jag har återkvalificerat mig till Diamond så har jag inte fått nytt kort och nya taggar förrän efter att min Grace period tagit slut.

Eftersom mitt kvalificeringsår börjar den 1e mars så slutar min Grace period den siste maj. Eftersom jag i år även införskaffade MasterCard Premium från den 1e juni lyckades jag få dubbel uppsättning av bagagetaggar, en i samband med mitt MasterCard och en i samband med mitt vanliga förlängda EBD kort.

I samband med det nya EBD kortet och bagagetaggarna så har jag fått välkomstbrev där man gratulerat mig till EBD respektive förlängningen av EBD.

Då kanske SAS väntar till 31 augusti när min period går ut :) Men än så länge, knäpptyst från dom.
 

Moco

Medlem
Är det bara jag eller är det fler som upplever att det återigen tar lång tid att få svar från Diamond-supporten? Autosvar kommer, som dessutom innehåller stavfel, men inget personligt svar.
 
Toppen