Senaste nytt

De bästa kabinerna på First Class i Airbus A380

toer00

Medlem
Det är väl som livet själv, en blandning av erfarenheter och olika källor. Om vi alla tar den aspekten att allt som har att göra med omdömen är subjektiva åsikter... välj och vraka vad ni själva vill ta till er... annars kan man alltid gå in på WORLD AIRLINE AWARDS 2017 | Passengers Choice Awards och titta där... men också det är en blandning av helt subjektiva åsikter... ;)
 

Canadien

Medlem
Redaktionen var ju nyligen inbjudna till Singapore Airlines visning av nya First-kabinen så man kan tänka sig viss bias / spronsring där också. Speciellt när vinnaren är en kabin som ingen rest i ännu,
 

Senator

Moderator
Snälla redaktörer ursäkta ett Off Topic inlägg.. flytta det gärna om ni hittar en bra plats.

Men måste man alltid tassa som katten runt en het gröt.?..Jag skrev faktisk... ".. men smaken är som baken..." och hänvisade till bl.a. till "One Mile at a Time - Tips, Tricks and Travel with Lucky".

Det är väl det som är trevligt i alla dessa forum... att kunna byta åsikter. Det är väl inte meningen att så fort man man inte använder typ IMHO i varenda mening så är det samma sak som man vill föra en debatt av den typ som förekommer på Flashback... .. Det är väl svårt att säga att något i de form som handlar om hur man upplever och rangordnar en produkt överhuvudtaget kunna vara kunna vara fakta...

För mig är resandet en viktig del av mitt privatliv men inte yrkesliv (läs semester) och då vill jag flyga och bo bekvämt, detta innebär F eller C på flyg och helst 5 stjärnor på Hotell med Club Lounge alt.i vissa fall kan även 4 stjärnor funka. Därför tycker jag att det är värdefullt att läsa vad andra tycker och delar gärna med mig utan att jag har en minsta tanke på att detta skulle vara allt annat än en just en åsikt. Jag håller med vad en del av er övriga skriver, om men jag har full respekt för andras åsikter även om jag inte alltid själv håller med :)o_O

Detta inlägg skrev jag som medlem, och inte i min roll som moderator. I ditt inlägg: De bästa kabinerna på First Class i Airbus A380 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor var det svårt att bedöma om det var fakta, åsikt, baserat på läsande eller egen erfarenhet. Du fick en fråga om detta, och det krävde ett nytt svar i stället för att göra detta i första instans.

Mitt inlägg är mer allmän av karaktär men använde ditt som ett exempel: inte meningen att hänga ut dig. Jag menar att ALLA diskussioner skulle gynnas att vi skiljer på åsikt (som alla har rätt till), erfarenhet eller vad man har läst.

Jag kommer alltid kämpa för att alla skall ha en rätt till en åsikt, och nyfikenhet är bra. Men nyanserna i en diskussion blir alltid bättre om vi alla lägger lite tid på att förklara vad vår åsikt är:
"Jag tycker att xyx är bäst pga av"
"Jag upplever att..."
"Jag har läst att,..

Då undviker vi polarisering samt att BC inte drabbas av #fakenews ;)
 

henrik l

Medlem
Mina erfarenheter är följande:

BA 4
Cathay 4
Thai 2
Etihad 2
LH 2
Asiana 1
SQ 1
ANA 1
JAL 1
Malaysian 1
Air India 1
Emirates 1

Sedan har vi ju även mixen hårdvara och mjukvara. Men jag sätter samtliga, utom Air India före BA på min lista. Cathay före LH (ok jag är biased:D) och Etihad apartment i topp.
 

Dr. Miles

Expert
Mina erfarenheter är följande:

BA 4
Cathay 4
Thai 2
Etihad 2
LH 2
Asiana 1
SQ 1
ANA 1
JAL 1
Malaysian 1
Air India 1
Emirates 1

Sedan har vi ju även mixen hårdvara och mjukvara. Men jag sätter samtliga, utom Air India före BA på min lista. Cathay före LH (ok jag är biased:D) och Etihad apartment i topp.
Har ANA, Air India, Cathay Pacific och JAL Airbus A380 i sin flotta nu?
Jag trodde att vi diskuterade om First class på Airbus A380, inte First class generellt.
 
Toppen