Senaste nytt

Dålig dag på jobbet

plover

Medlem
Arlanda och sportlov är alltid intressant. Efter att ha köat i 50 min till gulddisken träffade vi trevliga Peder in incheckningen. Peder hälsar inte utan berättar att han skall gå av sitt pass och de skall byt personal. tiden går... De är total kaos i hallen. Det är då 30 min till avgång och ingenting händer, Peder har loggat ut sin terminal och står och väntar på kollegan. När hon inte dök upp loggar han på sig igen och meddelar att vi förmodligen inte kommer med eftersom vi är sena. Tant pis. Till saken hör att vi frågade markpersonalen om vi skulle hinna vid ankomst och det var inga problem. Slutade trots allt med att gi ytterst motvilligt fick fyra bagagetaggar i handen, slänge på grejorna på specialbagaget och rusade till gaten. Jag har flugit med sas i 30 år, och väljer alltid bolaget före andra. Otrevlig personal som Peder är det sista vi kunder behöver och jag hoppas att detta var första och sista gången med ett så uselt bemötande. För mig är kunden kung och betalar lönen. Nöjda kunder blir glada och köper mer och skriver positiva saker på bloggar och skapar merförsäljning via sina nätverk.
 

Johan67

Medlem
Alltid samma sak när det blir lite kaos på Arlanda - sportlov eller snö - då är passtider och fika-raster viktigare än något annat.

Dessutom har jag råkat ut för att man stängt bagge-dropen...

Om jag skulle agera så på mitt jobb skulle jag nog inte kunna jobba kvar!
 

Tonton

Medlem
Intressant med så annorlunda upplevelser.

Jag ankom 09:40 till ARN, fick vänta cirka 5 min i kön vid gulddisken, fick ett trevligt bemötande och kunde gå igenom fast-track utan en enda person i kön.

Det enda negativa jag har att säga om idag är att det är väldigt fullt i guldloungen, men annars så har SAS, samt övrig personal, skött sig alldeles ypperligt!
 

palmen

Moderator
Jag kom hit för 1h sedan, knappt en person vid sas bagdrop och ingen kö vid guld incheckningen. Fast track var helt tom och 2 öppna. Incheckningen vid Aegean var dock lite mer kaos, skönt att ha prio där.

Kan dock tänka mig att det var lite mer kaos tidigare idag när alla ska iväg på sportlov. Mitt tips är att dagar som denna lägga på 1h i marginal på resan. 50 minuter kö låter väldigt mycket. Inte ok att i det läget logga ut innan ny personal kommit på plats.
Kunde ni inte använt automaterna för att skriva ut bagage taggar och sen lämna bagaget? Det kanske varit snabbare?
 

plover

Medlem
hej alla kön baggage drop var lika lång, men dåhade vi sluppit trevlige P, det skall inte behöva ta 50 minuter för någon dessa dagar om bara personalen snäpper till sig vilket de flesta gör. Palmen har helt rätt mär vi äntligen kom in till security hade kön minskat. Har ingenting emot att vänta, det är mest attityden jag reagerade på. Ha nu ett skönt sportlov!
 

palmen

Moderator
hej alla kön baggage drop var lika lång, men dåhade vi sluppit trevlige P, det skall inte behöva ta 50 minuter för någon dessa dagar om bara personalen snäpper till sig vilket de flesta gör. Palmen har helt rätt mär vi äntligen kom in till security hade kön minskat. Har ingenting emot att vänta, det är mest attityden jag reagerade på. Ha nu ett skönt sportlov!
Dålig attityd är aldrig ok. Tycker du ska ta detta som feedback till sas, är aldrig ok att bli dåligt bemött. Enda sättet sas kan få ordning på detta är om folk rapporterar om det.
 

Kevinator

Medlem
Arlanda och sportlov är alltid intressant. Efter att ha köat i 50 min till gulddisken träffade vi trevliga Peder in incheckningen. Peder hälsar inte utan berättar att han skall gå av sitt pass och de skall byt personal. tiden går... De är total kaos i hallen. Det är då 30 min till avgång och ingenting händer, Peder har loggat ut sin terminal och står och väntar på kollegan. När hon inte dök upp loggar han på sig igen och meddelar att vi förmodligen inte kommer med eftersom vi är sena. Tant pis. Till saken hör att vi frågade markpersonalen om vi skulle hinna vid ankomst och det var inga problem. Slutade trots allt med att gi ytterst motvilligt fick fyra bagagetaggar i handen, slänge på grejorna på specialbagaget och rusade till gaten. Jag har flugit med sas i 30 år, och väljer alltid bolaget före andra. Otrevlig personal som Peder är det sista vi kunder behöver och jag hoppas att detta var första och sista gången med ett så uselt bemötande. För mig är kunden kung och betalar lönen. Nöjda kunder blir glada och köper mer och skriver positiva saker på bloggar och skapar merförsäljning via sina nätverk.
Intressant, har haft liknande issue med just denna Peder. Det känns att han varit på samma tjänst lite för länge och egentligen inte tycker om sitt jobb / sina kunder
 

NotRyan

Medlem
Dålig attityd är aldrig ok. Tycker du ska ta detta som feedback till sas, är aldrig ok att bli dåligt bemött. Enda sättet sas kan få ordning på detta är om folk rapporterar om det.

det blir kvällens övning, fy sjutton vilken tråkig typ.

Intressant, har haft liknande issue med just denna Peder. Det känns att han varit på samma tjänst lite för länge och egentligen inte tycker om sitt jobb / sina kunder

Definitivt skall du rapportera det. Det håller inte om en Peder eller Preben med sådan attityd sätter bilden av SAS.
 
Toppen