Senaste nytt

Curve betalkort

Räkna ut %-skillnaden @Mattias Holmén

Realtidskurser.
0,37% till Revoluts fördel. MEN det är inte grejen med min fråga. Utan vad det är som skiljer dessa åt. Jag har provat 5 gånger senaste dygnet och revolut har alla dessa gånger legat på en bättre kurs än Curve, även om det bara rör sig om under en halv %.

Min frågeställning till de som vet bättre än mig, är således om det kan vara så att olika företag kan ha olika interbank-rate.

Edit: Det drabbar ingen fattig...
 
0,37% till Revoluts fördel. MEN det är inte grejen med min fråga. Utan vad det är som skiljer dessa åt. Jag har provat 5 gånger senaste dygnet och revolut har alla dessa gånger legat på en bättre kurs än Curve, även om det bara rör sig om under en halv %.

Min frågeställning till de som vet bättre än mig, är således om det kan vara så att olika företag kan ha olika interbank-rate.

Edit: Det drabbar ingen fattig...
Kan ju också vara så att Curve luras om det också?
 

M.K

Medlem
Problemet när du inte handlar med Revolut är att du får en indikativ kurs som skiljer sig aningen 0,03 punkter kanske. Imponerad av ditt engagemang.
 
Last edited:

Tonton

Medlem
Aldrig varit med om någon som är så sjukt positivt till något, samtidigt som hen försöker skrapa bort all kritik genom konstiga bortförklaringar. Känns som ett Ponzi-scheme rakt igenom.

Tacka vet jag @Mattias Holmén med flera, som försöker ge en balanserad bild av hur vi kan optimera poängjagandet + minska våra FX-avgifter vid användning av detta kort.
 

M.K

Medlem
Håller 100% med om det. De skulle uppbemannat sin kundtjänst kraftigt!

Ingen business vinner kunder på att vara seg/otillgänglig.


Ja jag är en positiv typ till saker jag gillar men självklart finns det baksidor med alla produkter. Jag och Matthias har ju haft en lång diskussion här vilket är kul! Medveten om att jag tagit mycket plats i tråden men snart är det väl som vanligt något annat som engagerar mer :D
 
I ditt första exempel köper du svenska kronor. Den kurs du fick var med 4 decimaler 9.2592.

I ditt andra ser det för mig ut som du säljer svenska kronor. Den kursen är 9,2764.

I ditt tredje ser det som du köper svenska kronor till kursen 9,2744.

Så här rörde sig kursen idag.

Ny bitmappsbild.png

09:20 var kursen 9.2681, och 09.21 var den 9.2751.

En rimlig tolkning är att Curve avrundar kursen till två decimaler, till sin fördel, och sedan avrundar summan till närmaste 10 cent. Det blir en marginal på mindre än 0.1%

Om de sista Revolut-exemplen var exakt samtidigt så innebär det en bid/ask-spread på 0.2 öre. Det är inte mycket, 0.02%
 
Toppen