Senaste nytt

Curve betalkort

Thornado

Medlem
Har du en pekare till en tråd i forumet där dessa planer presenteras? Hittar tråden som handlar om grandfathering av gamla Curve Black osv, där det pratas om de saker som du nämnar, men hittar ingen förstapost som beskriver allt (även om jag förstår att detta är något som egentligen läcktes av någon betatestare, så en sådan tråd kanske har raderats?).
 

M.K

Medlem
Läckor raderas kontinuerligt (& snabbt), men tror allt jag skrivit om finns i deras officiella kommunikation jag följt under hösten/vintern. Den stora saken med gratis Amex i sex månader mm vi gamla Curve Black medlemmar kommer få gick deras kommunikationsansvariga ut med idag. Det du såg i tråden som hittades. Därför också jag ville informera B.C innan. Någon speciell punkt du tänker på?
 
Last edited:

Thornado

Medlem
Någon speciell punkt du tänker på?

Det var framförallt det i din första post som jag tolkade som att lanseringen av Amex-support för "alla" (inklusive svenska Amex-kort) ska komma snart (inte "snart" i SAS-betydelsen, utan med ett faktiskt datum) som jag inte såg något om. Men jag inser nu att det kanske inte är fullt så definitivt.
 

M.K

Medlem
@Thornado : Jag har denna överskådliga info ;)

4E67D59F-8111-4C19-90C5-F9BC9D54480C.jpeg
 

Thornado

Medlem
Ok, jag har också sett deras roadmap, men jag tolkade först denna tråd som att det var mer konkret än "next 6 months".
Nåväl... Då behöver jag inte vara lika exalterad då (än iaf).
 

M.K

Medlem
@Thornado : Jag menar vi ska vara det faktiskt. Följt deras kommunikation & läckor tätt och det är på gång. Amex är den stora nyheten med lanseringen av den nya abbonemangsmodellen. Hur ska de annars sälja in en ganska hög månadsavgift till övriga EU utan perks? Däremot är nya toppnivån UK only tills vidare pga olika tillstånd som krävs. Ett ointressant show-off kort för nästan 180 sek/månad. Gamla Black utan kortavgift framöver är min vinnare i poängracet :D

Väljer att vara positiv!
 
Last edited:

Mr Planning

Medlem
Så, det visas som "debit" hos handlaren?

En stor fördel hos ex bilhandlare i såna fall, där kreditkort oftast inte accepteras (Amex)
 

M.K

Medlem
Så, det visas som "debit" hos handlaren?

En stor fördel hos ex bilhandlare i såna fall, där kreditkort oftast inte accepteras (Amex)

Helt korrekt!

Ja Amex på alla kort men spend gränsen på blue gör det helt oaktuellt för seriös användning. Det verkar vara lansering närsomhelst nu med länkar uppe. :)

Nu måste jag sova här på hotellet. Lång dag i morgon. Bra start på tråden. God natt!
 

ekf

Medlem
Uppgradera bara blue ikväll på hemsidan så har du £6000 i gratis
Vet du möjligen vart på hemsidan man kan göra det? Det enda jag hittat är i deras FAQ i appen som säger att man ska skapa en supportticket, vilket jag gjort :)
Tack för infon förresten! Velade mellan blue och black när jag beställde, har inte ens fått kortet än.. Men detta avgjorde valet, och naturligtvis valde jag fel... :(
 
Toppen