Senaste nytt

Curve betalkort

Go back in time och SAS mc kampanjen;
Hur sätter man ett visst datum (14-16 feb) när man flyttar transaktionen?
Eller hur gör ni när ni boostar före och efter kampanjen?
Står säkert i tråden men har apdålig uppkoppling. Tack!
Det de egentligen handlar om är att man kan flytta en genomförd transaktion till annat kort inom 14 dagar med Curve. Så med andra ord börjar man använda sitt Curve med annat än SAS MC som underliggande kort tidigast 14 dagar innan kampanjen börjar. När kampanjen börjar flyttar man transaktionerna från kort X till sitt SAS MC o då hamnar ju den transaktionen under kampanjen o ger därmed dubbla poäng eller vad nu kampanjen hade för villkor. På så sätt kan man slarvigt uttryckt säga att man får minst 2 veckors kampanj istället för 3 dagar. Det går alltså att nyttja detta innan kampanjen är över, efteråt finns det inget sätt.
 
Curve verkar ha stora problem att leverera kort för tillfället.
Värvade en person för 4 veckor sedan. Fortfarande inget kort levererat och supporten kan inte svara på när det kommer. Står som skickat i appen, men det är en bugg enligt supporten.

Och investor-korten är det ju inte heller nån som sett röken av (vad jag vet iaf).
 

Skogi

Medlem
Curve verkar ha stora problem att leverera kort för tillfället.
Värvade en person för 4 veckor sedan. Fortfarande inget kort levererat och supporten kan inte svara på när det kommer. Står som skickat i appen, men det är en bugg enligt supporten.

Och investor-korten är det ju inte heller nån som sett röken av (vad jag vet iaf).

Fick mejl för kanske två veckor sedan om Investor-kortet. Där ville dem veta om man ville behålla sitt gamla eller få ett nytt. Därefter radiotystnad.

Hoppas att dem kommer någon gång under mars. Känns sådär när man investerade i September. Ett halvår i efterhand. In it for the long run eller vad heter det?
 

Ruud

Ny medlem
Hur är det med försäkringar man har på sina kort som man kopplat som underliggande kort till Curve. Gäller dessa om man betalar med Curve? Tex har jag en prisskyddsförsäkring på ett av mina kort som jag brukar använda mig av. Kan jag fortfarande göra det om jag använder Curve med det kortet som underliggande kort?
 
Hur är det med försäkringar man har på sina kort som man kopplat som underliggande kort till Curve. Gäller dessa om man betalar med Curve? Tex har jag en prisskyddsförsäkring på ett av mina kort som jag brukar använda mig av. Kan jag fortfarande göra det om jag använder Curve med det kortet som underliggande kort?

Är också väldigt intresserad av det här. Samma sak med eventuella reklamationer etc. Curve skriver själva att reklamationer ska tas via dem, vilket känns sämre givet att man som kund har olika rättigheter gentemot ett kreditkort kontra ett debetkort.
 

apknug

Medlem
Är också väldigt intresserad av det här. Samma sak med eventuella reklamationer etc. Curve skriver själva att reklamationer ska tas via dem, vilket känns sämre givet att man som kund har olika rättigheter gentemot ett kreditkort kontra ett debetkort.
Detta är intressant, kreditgivare enligt kunsumentkreditlagen torde vara det underliggande kreditkortet. Curve mera av en betalningsförmedlare. Reklamation torde gå att hänvisa till underliggande.

Försäkring inte lika tydligt.
 
Toppen