Senaste nytt

Courtesy upgrade på SAS longhaul som Eurobonus Diamond/Pandion

gjohansson

Medlem
Nu har jag gått in i gateområdet så nu känner jag mig säker på att det inte blev något (den här gången).

Om det har betydelse för plusgrade har det säkert betydelse här oxå och då var min biljett på 500€ säkert alldeles för billig för att det skulle vara intressant för dem. Rena spekulationer såklart men det vore ju inte orimligt att det är en faktor.
Undrar sen om resemönster kan vara det oxå, jag har inte åkt nån SAS longhaul på många år.

Kan de inte bara berätta hur det funkar/inte funkar ;)
 

palmen

Moderator
Nu har jag gått in i gateområdet så nu känner jag mig säker på att det inte blev något (den här gången).

Om det har betydelse för plusgrade har det säkert betydelse här oxå och då var min biljett på 500€ säkert alldeles för billig för att det skulle vara intressant för dem. Rena spekulationer såklart men det vore ju inte orimligt att det är en faktor.
Undrar sen om resemönster kan vara det oxå, jag har inte åkt nån SAS longhaul på många år.

Kan de inte bara berätta hur det funkar/inte funkar ;)
Jag har fått igenom lägsta bud på plusgrade och courtesey upgrade för longhaul biljetter som kostar 3000 tur och retur (dock inte samma flight). Vad man betalat för biljetten har inte spelat roll för mig.
 
  • Gilla
Reactions: olo

gjohansson

Medlem
Jag har fått igenom lägsta bud på plusgrade och courtesey upgrade för longhaul biljetter som kostar 3000 tur och retur (dock inte samma flight). Vad man betalat för biljetten har inte spelat roll för mig.
Okej. Då är ju inte det en faktor. Min kabin är 1/3 full medans biz är ungefär 3/4. Det kanske måste vara övervikt för att trigga det "automatiska" systemet.
 

NotRyan

Medlem
Okej. Då är ju inte det en faktor. Min kabin är 1/3 full medans biz är ungefär 3/4. Det kanske måste vara övervikt för att trigga det "automatiska" systemet.
Plusgrade följer nog tillgängligheten i en specifik bokningsklass, låt säga Z för Business. CU är mer dunkelt. Uttagningen sker ju automatiskt enligt dunkla regler i systemet, men det kan mycket väl vara ett manuellt arbete hur många platser som görs tillgängliga för varje flight eller så styrs det också av tillgänglighet i bokningsklass, vem vet..
 

gjohansson

Medlem
Älskar att spekulera :)
Det kunde ju vara så att det bara kollar på saver klasserna och de kan ju vara fulla även om kabinen inte är det.
Teori som kan hålla?
 
D

Deleted member 4140

Guest
Får se på torsdag om det blir Op-up till Hongkong för två personer från Plus till C. Annars får man köra cash upgrade vid gate för det borde vara möjligt på Arlanda antar jag, känns konstigt att flyga direkt till en destination :)
 

gjohansson

Medlem
Får se på torsdag om det blir Op-up till Hongkong för två personer från Plus till C. Annars får man köra cash upgrade vid gate för det borde vara möjligt på Arlanda antar jag, känns konstigt att flyga direkt till en destination :)
Eller än hellre CU som det handlar om här :)
Då får man ju ett trevligt mail oxå
 
Toppen