Senaste nytt

Courtesy upgrade på SAS longhaul som Eurobonus Diamond/Pandion

Jonas C

Medlem
Är tyvärr inte med på tankegången här, de är generösa nog att låta CUn gälla för alla pax på bokningen tycker du de ska räkna med folk som man indikerar via notering är ens ressällskap, jag tror att om det fubkar för dig så kan du nog köpa trisslott samtidigt ( dvs du har stor tur ;)
CU gäller väl för upp till 4 medresenärer på samma bokning? I detta fall bokade vi med en veckas mellanrum då jag inte visste om jag kunde åka eller inte på den helgen. Ser ingen större skillnad mot att ange medresenärer på separata PNR som att åka 5st på samma bokning. Av att döma i tråden så tycks det ha funkat för vissa så vi får väl se hur det går. Utresan till Hong Kong är tydligen överbakad i GO, så kanske störst chans för CU då.
 

Agö

Medlem
CU gäller väl för upp till 4 medresenärer på samma bokning? I detta fall bokade vi med en veckas mellanrum då jag inte visste om jag kunde åka eller inte på den helgen. Ser ingen större skillnad mot att ange medresenärer på separata PNR som att åka 5st på samma bokning. Av att döma i tråden så tycks det ha funkat för vissa så vi får väl se hur det går. Utresan till Hong Kong är tydligen överbakad i GO, så kanske störst chans för CU då.
Den stora skillnaden är att detta sker automatiskt, se första inlägget i denna tråd. Annars krävs det manuell handpåläggning vilket alltså inte är syftet här.
 

palmen

Moderator
CU gäller väl för upp till 4 medresenärer på samma bokning? I detta fall bokade vi med en veckas mellanrum då jag inte visste om jag kunde åka eller inte på den helgen. Ser ingen större skillnad mot att ange medresenärer på separata PNR som att åka 5st på samma bokning. Av att döma i tråden så tycks det ha funkat för vissa så vi får väl se hur det går. Utresan till Hong Kong är tydligen överbakad i GO, så kanske störst chans för CU då.
Om det gäller för upp till 4 medresenärer på samma bokning är det ju egentligen rätt självklart att det inte gäller någon på en annan bokning.
Att det sedan även verkar hända för personer på andra bokningar är ju en annan sak. Ungefär som man inte ska kunna få det på 2 resor efter varandra men folk har rapporterat att man både fått hemresa och utresa samt 2 efterföljande bokningar.
 

emj84

Medlem
T-20 timmar och ingen CU än för mig och @bnr . Bör man ge upp hoppet eller kan det komma över natten?
Har själv aldrig fått det, men en kompis fick det häromveckan, runt 15 timmar före utresa men först vid gate på hemresan. Så av det att döma kan hoppet finnas fram tills du verkligen sitter på
 
Toppen