Senaste nytt

Corona-viruset och hur det påverkar resande

pep

Medlem
Gillar att de inte tar några som helst risker:) Det skulle ju faktiskt kunna vara förödande för nationen om ett nytt virus fick fäste på en så pass isolerad plats.
??? Helt forkert. Paa et ø-rige spredt over 32 atoller en enkelt coral ø, Banaba. Øerne er meget fjerne fra hinanden spredt over 3.5 million km2.Ingen epedemier her...!! Jeg har arbejdet paa Solomon Islands, 990 øer hvor folk stort set aldrig moedes da kano er eneste almindelige transportmiddel
 

xvikmic

Medlem

Johan Gott

Medlem
Jag är så ledsen över att min Påskresa LPI-AMS-SFO-TPE-KUL-SIN-HAN-CDG-ARN inte blev av Kanske starta en tråd där vi alla kan böla ut om avbokade perfekta routings genom Asien?

Jag beklagar din sorg. Jag har ARN-LHR-SIN-PEK-GMP/ICN-PEK-SIN-FRA-ARN bokad i augusti där LHR-SIN är i SQ:a nya suites (tack vare equipment change) och SIN-PEK-SIN är i gamla suites. Fortfarande lång tid kvar till avresa och mycket kan hända. Hoppas verkligen få genomföra denna resa.
 

palmen

Moderator
Har en bokning ARN-FRA-PVG-NRT i början av april, hemresa HND-PEK-ARN.
FRA-PVG är LH, resten av flygen i Asien CA. Bokat med EB-poäng och 2-4-1.

I dagsläget har LH ställt in alla flyg till PVG fram till 28 mars. Vår förhoppning är att det ska öppnas upp awards direkt Europa till Japan så vi slipper studsa i Kina, men vad har vi annars för möjligheter om LH ställer in några dagar till? Vilken skyldighet har SAS att ta oss till Tokyo och hem?
SAS har ingen skyldighet att ta er dit över huvud taget. Tyvärr sitter ni i den tråkiga sitsen att det kommer behövas award tillgänglighet för att kunna boka om dessutom.
 
SAS har ingen skyldighet att ta er dit över huvud taget. Tyvärr sitter ni i den tråkiga sitsen att det kommer behövas award tillgänglighet för att kunna boka om dessutom.
Ja och detta är bra att tänka redan nu på för er som har awards i april-maj. Bättre att kolla om man kan boka om en Asien-resa till nånting annat redan nu när det fortfarandw kan finnas platser till andra ställen i världen. Så gjorde jag, till USA istället.
 
Ja och detta är bra att tänka redan nu på för er som har awards i april-maj. Bättre att kolla om man kan boka om en Asien-resa till nånting annat redan nu när det fortfarandw kan finnas platser till andra ställen i världen. Så gjorde jag, till USA istället.

Hmm, jag bokade en resa till MWC i juni/juli och uppgraderade till Business med voucher med Thai. Sen när jag kommer hem från mässan åker jag tillbaka till Thailand en vecka efter på semester till svärmor.

Tänkte att ifall det skulle vara nå inreserestriktioner till Thailand/Sverige från Kina då så borde jag kunna boka av Shanghai. Om det nu blir nån mässa.
 
Hmm, jag bokade en resa till MWC i juni/juli och uppgraderade till Business med voucher med Thai. Sen när jag kommer hem från mässan åker jag tillbaka till Thailand en vecka efter på semester till svärmor.

Tänkte att ifall det skulle vara nå inreserestriktioner till Thailand/Sverige från Kina då så borde jag kunna boka av Shanghai. Om det nu blir nån mässa.
SARS-epidemin 2002-2003 klingade ut först i juni ungefär.
 
Toppen