Senaste nytt

Club Carlson Gold Elite genom aktieköp

lillemannen

Medlem
Pliktbudet är försent att anmäla sig till nu, vi som har kvar får helt enkelt avvakta och se. HNA, som har lagt bud på hotellbolaget Rezidor, senarelägger utbetalning av vederlaget till aktieägarna i Rezidor, från 9 juni till omkring den 29 september. källa: Avanza
 

MrDollar

Medlem
Vet inte om jag ska posta här eller i Hilton tråden. Testar här så får moderator flytta om det blir fel.
Kan jag köpa aktier, på det sättet bli CC Gold och sedan matcha det mot Hilton Gold?
 

gdaily

Medlem
Hmm, jag har ju sålt mina aktier, dags att köpa 200 nya och hoppas att man kan behålla guld, synd att denna möjligheten troligen går i graven.
 
Frågan är om CCG-uppgraderingen fortfarande är öppen? Tänker främst på att ägarkrafterna vill att vi "småsparare" borde sålt av våra innehav redan, och därmed kan ha tagit bort CCG för aktieägare.
 

KiMeister

Medlem
Jag är såklart medveten om att aktier inte är riskfritt, där av min skrivning "mer eller mindre". Dock tolkar jag det som att om pliktbudet går igenom så kommer majoritetet alltså köra över minoriteten. Med andra ord köps minoriteten ut. Idag ligger aktien under vad budet ligger på därför skulle man tjäna på att "köpa" sig ett guld. Med andra ord är det precis det jag frågar som du säger är det som avgör.

Jag undrar därför bara om min tolkning stämmer. Frågor om hur många aktier man ska köpa och varför man köpt är inget jag undrar över.
Jag efterfrågar om någon som är bättre än mig på aktiemarknadsrätt kan svara på frågan. Tidigare i tråden fanns det indikationer på detta. Men sedan dess har det ju hänt lite med bland annat ett par uppskjutna bud. Om inte annat får jag väll gå till juridiska biblioteket och fräscha upp mina insomnade kunskaper inom aktiemarknadsrätt.

Nej, pliktbudet gör inte igenom då det las till marginellt högre kurs än då gällande dagskurs. Vad det visade var att man helt enkelt inte (just nu) är intresserad av att faktiskt köpa resten av bolaget. Vilket också visat sig då aktien backat en aning på sistone.
 
Toppen