Senaste nytt

Champagnetråden

Flying Finn

Medlem
Började dagen med LPGS i Concorde Room (JFK T7) och fortsätter nu med Lanson, brut rosé, i 1A i BA First.

Image-8589.jpg

(Bilden är en tumnagel.)

Lanson har blivit min specialitet i First, eftersom största delen tycks inte förstå sig på att beställa champagnen specifikt (det dricker vad som nu en råkar serveras med en champagnebeställning). Senast orsakade jag med min öppnade Lanson att även de övriga i First dracka samma, för de beställde inte LPGS, utan jakade till rosén som bjöds på i första hand när de bad om champagne. Detta då p.g.a. en jäkel i första raden. ;)
 

MTheC

Medlem
Vinbarerna i Aten imponerar, drack trevlig champagne från Mandois från 2006. Kostade €10 för ett glas eller €52 för en flaska. Fantastiskt pris för vintage champagne på en bar/restaurang.
Vad gäller champagnen i fråga så öppnade den upp sig fint efter ca 30-45 min och visade då trevlig brödig ton med härliga inslag av kanderad frukt.
IMG_20200215_175711.jpg
 

srg

Medlem
Vinbarerna i Aten imponerar, drack trevlig champagne från Mandois från 2006. Kostade €10 för ett glas eller €52 för en flaska. Fantastiskt pris för vintage champagne på en bar/restaurang.
Vad gäller champagnen i fråga så öppnade den upp sig fint efter ca 30-45 min och visade då trevlig brödig ton med härliga inslag av kanderad frukt.
Visa bifogad bild 106387
Kan du rekommendera några ställen?
 

MTheC

Medlem
Kan du rekommendera några ställen?
Om du främst är ute efter champagne så kan jag rekommendera Warehouse co2 (även deras andra ställen Warehouse och Warehouse Edge har champagne men inte lika mycket att välja på, de andra ställena har dock också ca 100 andra viner på glas). Även Oionoscent har bra utbud.

Andra bra vinbarer är Heteroclito, Vintage wine bar & bistro, Materia Prima, A for Athens, By the Glass. Aleria är mer en restaurang men har också bra vinlista.
 
Toppen