CDON Sas Amex Classic 30k eurobonuspoäng

Diskussion i 'Kreditkort' startet af Lödtomten, 1 December 2019.

1. Lödtomten

Lödtomten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, en slags jetsetvariant av "coupon wars". (amerikanska tvserien där folk handlar kundvagnar med varor för drivor av stackade rabattkuponger). Detta är den tjänsterese-exil-dömdes tidsfördriv. Beat the system.

Lollet synes godt om dette.
  2. Kimmen00

Kimmen00 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jo men har man redan maxat ut ett elite samt två premium och ett classic (höstkampanjen 30k poäng för 60k) iår så tyckte jag detta var en bra deal.
    I januari får man börja med elite igen..

Berglund synes godt om dette.
  3. Samosaguas

Samosaguas Medlem

By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Exakt det var ju precis min poäng. Bra deal men inte 34500 gratispoäng.

4. Caelus

Caelus Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har du tillräckligt med spend kan du ju spenda med ditt Mastercard under promo-perioden (+- 2 veckor med GBIT) och resterande två månader köra med ditt SAS Amex Classic och komma upp i de 45k spend utan att Mastercard blir "drabbat" under promo-perioden.

Samosaguas synes godt om dette.
  5. kexxcream

kexxcream Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Behöver man ringa in och bekräfta sitt classic kort innan 6/12?

6. Mattias Holmén

Mattias Holmén Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bekräfta vad menar du? Jag har aldrig ringt in och bekräftat något kort iaf. AMEX går på datumet din ansökan vart godkänd.

7. Kimmen00

Kimmen00 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    "there is nothing like a free lunch".. nä gratis är det inte, men bra nära :)

Mattias Holmén og Samosaguas synes godt om dette.
  8. Delayed

Delayed Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kanske @kexxcream menar "aktivera" Det sitter (ibland?) en klisterlapp på nya kort med en uppmaning att kortet måste aktiveras. Det kan man gör hos kundtjänst via telefon eller på American Express : Online Services

kexxcream synes godt om dette.
  9. Migato

Migato Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ah då fattar jag, trodde du menade att poängintjäningen var 77 poäng per 100 kronor spenderad på kortet. Ah då fattar jag GBIT.

Ansökte nyss om kortet. Intressant är att om man väljer att få marknadskommunikation via email så visar sammanställningen på nästa sida tvärtom :D.
    Någon som vet hur Amex kan se att detta är från CDON-kampanjen? Fanns inget i URLen som direkt visade på att det var en CDON-kampanj.

10. Lödtomten

Lödtomten Medlem

Land:
    Sverige Sverige

Jag gissar att det är inkodat i ?ieep=05DS... delen av URLen.

Det finns fler parametrar i reklammailet men de är nog knutna till mig. Eller så är det just denna som pekar ut mig, nog bara några webkampanjansvariga på amex som vet exakt hur URLen ska avkodas. Tar man bort alla parametrar kommer man till samma värvningssida helt utan bonuspoäng.

Som vanligt är screenshots det bästa för att prata med kundtjänst i mars när poängen inte kommit in.

Share This Page

BusinessClass Logo

Hello and welcome to BusinessClass!

Abonner på vores gratis nyhedsbrev og få opdateringer og nyheder om hvad der sker i rejseverdenen og BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Welcome to the mailinglist!

Don't forget to check your email and confirm your subscription.

BusinessClass Logo

Join the BusinessClass Community!

Like us on Facebook to get the latest BusinessClass news in your feed.

Become a member and participate in our discussions, ask question and share your knowledge and experiences.

Bliv medlem nu!