Senaste nytt

CDON Sas Amex Classic 30k eurobonuspoäng

Om jag skaffar detta kort, innebär inte det att jag kan få värvningsbonus för exempelvis ett Platinum först efter 6 månader? Någon skrev tidigare i tråden att gränsen på 6 månader gäller samma kort, vilket då betyder att man kan ha ett Classic och få värvningsbonusen för ett Platinum?
Villkoren säger att du enbart får värvningsbonus om du inte haft ett amex kort under de senaste 6 månaderna. (Definition av nykund).

Men det har rapporterats att man kan få bonusen ändå, men det är alltså inget man blint ska räkna med.

319c34fd448360115c3b869dbe1491ba.jpg
 

Doctor-X

Medlem
Hakade på detta erbjudande! 45k spend och få 34500p för 0kr var svårt att motstå. Passar perfekt för julklappar och annat som skall inhandlas i dec-jan. Har redan nått mina vouchers med Elite så att flytta spenden efter kampanjhelgen hos SAS MC, blir perf.
 

Samosaguas

Medlem
Hakade på detta erbjudande! 45k spend och få 34500p för 0kr var svårt att motstå. Passar perfekt för julklappar och annat som skall inhandlas i dec-jan. Har redan nått mina vouchers med Elite så att flytta spenden efter kampanjhelgen hos SAS MC, blir perf.
Riktigt så generöst ser jag inte erbjudandet. Jag har Elite precis som du och räknade istället att man får 30000 poäng minus 4500 poäng = 25 500 poäng för 0 kronor. Hade du inte hakat på erbjudandet hade ju spenden hamnat på Elite och du hade fått 9000 poäng för 45K istället för 4500 poäng som nu :)

Trots detta ett mycket bra erbjudande!
 
Riktigt så generöst ser jag inte erbjudandet. Jag har Elite precis som du och räknade istället att man får 30000 poäng minus 4500 poäng = 25 500 poäng för 0 kronor. Hade du inte hakat på erbjudandet hade ju spenden hamnat på Elite och du hade fått 9000 poäng för 45K istället för 4500 poäng som nu :)
Om man har SAS Mastercard Premium och kan lägga de 45000 SEK spend på sitt Mastercard under dubbel-poäng-helgen 13-15 december 2019 (eventuellt med hjälp och Curve och Go Back In Time-functionen) så blir kalkylen ännu mindre bra, då 45000 SEK spend blir värt 13500 poäng. Men gratis är alltid gott, oavsett hur mycket poäng man får.
 

Samosaguas

Medlem
57 inlägg senare är jag blown away av hur många elite som hugger på detta erbjudande som uppenbart är riktat mot entrylevel. Undrar om amex själva tänkte på businessclasseffekten när erbjudandet craftades? ;-)
På det stora hela tror jag det är ganska få Elite-innehavare som hoppar på erbjudandet. Vi får komma ihåg att vi som hänger här på BC är väldigt udda fåglar ;)
 
Toppen