CDON Sas Amex Classic 30k eurobonuspoäng

Diskussion i 'Kreditkort' startet af Lödtomten, 1 December 2019.

1. Mattias Holmén

Mattias Holmén Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Dina vänner på businesclass.se :)

samet, Chrisse og Berglund synes godt om dette.
  2. Lödtomten

Lödtomten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Då har även trådstartarn själv fått kortet i lådan och börjat spenderingen. Noll jobbresor planerade än så länge för jan/feb så vi får väl se hur det går men lite skidåkande med familjen i julhelgen är en bra början. Ska kolla noga att liftkorten går att betala med amex bara... I värsta fall får jag väl åka på coop och hoarda mat som värsta preppern framåt sportlovet. ;-)

3. chaudi

chaudi Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Rings kundtjänst eller vänta ett några veckor på att kortet dimper ner.
    Mitt tips är att ringa och kolla efter ca 1 vecka för någon gång sa amex att de inte fått brevet så fick skicka in det igen.

4. Caelus

Caelus Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Okej, så gäller perioden från aktivering av kortet eller från ansökan? :)

5. Delayed

Delayed Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fast vet vi det? Mitt förslag är att när man väl fått kortet och börjat använda det kontakta kundtjänsten och fråga när "de tre månaderna" löper ut. Noterar man namn på den man pratar med och tidpunkt så borde man vara trygg.

Eller också bokar man bara en first första dagen så är man i hamn! :D

6. J S

J S Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om man bara får kortet relativt snabbt bör man ju sikta på att få klart spenden till sitt ansökningsdatum ändå för att ha lite marginal. Nu tror jag inte det blir något problem för mig då jag har en hel del stora engångskostnader och lite flygbiljetter att köpa närmsta tiden men ändå irriterande att inte veta.

7. Mattias Holmén

Mattias Holmén Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det gäller från dagen din ansökan vart godkänd. Varför är jag så säker på det? För att alla andra spendkrav fungerar så och AMEX använder sannolikt inte 2 olika system.

Tonton, molntankar, Caelus og 2 andre synes godt om dette.
  8. molntankar

molntankar Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    ...det känns ändå lite surt när man ser över sin spend och man bara får 10p / 100 SEK (när man annars är van vid det dubbla) ... Jag vill ha de där kampanjpoängen snarast så att man kan återgå till bättre kort :D

9. Hubert

Hubert Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vet vi om de 30k poängen delas ut i samband med första autosweepen eller när spenden är uppnådd?

Jag började spendera på kortet den 12/12 och har iaf inte fått upp dem på eurobonussaldot för kortet.

10. Samosaguas

Samosaguas Medlem

By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    En sak som är säker är att det inte kommer innan spenden är uppnådd iaf.

Johan Gott, Mattias Holmén og Hubert synes godt om dette.

Share This Page

BusinessClass Logo

Hello and welcome to BusinessClass!

Abonner på vores gratis nyhedsbrev og få opdateringer og nyheder om hvad der sker i rejseverdenen og BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Welcome to the mailinglist!

Don't forget to check your email and confirm your subscription.

BusinessClass Logo

Join the BusinessClass Community!

Like us on Facebook to get the latest BusinessClass news in your feed.

Become a member and participate in our discussions, ask question and share your knowledge and experiences.

Bliv medlem nu!