Cashupgrade mellan Göteborg och phuket med Qatar Airways?

Diskussion i 'Qatar Airways' startet af Mikeswede, 15 November 2019.

1. Mikeswede

Mikeswede Medlem

By:
    Alingås
    Land:
    Sverige Sverige
    Är det möljigt att köpa upgrade (cash) från business till economy mellan Göteborg och phuket ?

2. Med tanke på att tråden ligger i Qatar Airways forumet så hoppas jag @Mikeswede fråga är relativt enkelt att förstå ;)

Tror tyvärr svaret är NEJ, att det blir då en total rebooking med nytt pris. @squeezen kanske vet som f.d. Qatarfantast?

3. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

By:
    Malmö
    Land:
    Sverige Sverige
    Oj, så observant var jag inte.

Senator synes godt om dette.
  4. Mikeswede

Mikeswede Medlem

By:
    Alingås
    Land:
    Sverige Sverige
    Ber om ursäkt för knapphändig info.
    Flygbolag: Qatar Airways
    Rutt: Göteborg-Doha-Phuket

5. nissefalk

nissefalk Medlem

By:
    Aplared
    Land:
    Sverige Sverige
    Det brukar ibland dyka upp email från Qatar ca en vecka innan avgång med erbjudande om uppgradering för cash, i mitt fall har det oftast känts väldigt dyrt men beror ju förstås på vilket värde man sätter själv och så sätter väl Qatar priset efter hur bokningsläget ser ut.

6. squeezen

squeezen Medlem

@Mikeswede
    Som @nissefalk skriver nedan så var det ibland mailerbjudande i förväg om en upgrade. Kunde kosta allt från 2500-6000 sek.
    Ibland kom även erbjudande i check in disken men annars är det mest via miles de jobbar med.

Om inga special deals annonserats så var det som Senator nämner, du åker på att betala fare difference.
    På senare tid så ändrade de också så att uppgraderade biljetter inte heller gav biz lounge access utan endast cabin upgrade.

nu antar jag att du redan köpt eco men annars får rådet bli att köpa business från början då de ofta har ok kampanjer. Att betala x antal tusen per leg blir nog ofta en dyrare övning till slut ändå.
    Även om 4-5000 kan tänkas billigt så på 4 legs 16-20k samt vad du redan lagt för eco biljetten så är det inte bra värde du intjäning etc av miles fortfarande är på originalklass.

7. Mikeswede

Mikeswede Medlem

By:
    Alingås
    Land:
    Sverige Sverige
    Tack för snabba svar.

Share This Page

BusinessClass Logo

Hello and welcome to BusinessClass!

Abonner på vores gratis nyhedsbrev og få opdateringer og nyheder om hvad der sker i rejseverdenen og BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Welcome to the mailinglist!

Don't forget to check your email and confirm your subscription.

BusinessClass Logo

Join the BusinessClass Community!

Like us on Facebook to get the latest BusinessClass news in your feed.

Become a member and participate in our discussions, ask question and share your knowledge and experiences.

Bliv medlem nu!