Senaste nytt

Casa Alitalia Lounge

Flying Finn

Medlem
Nåja, jag satt för en stund sedan ca. en timme i den nya Casa Alitalia Loungen på FCO, G-piren. Försökte först in på den vid F-piren, men blev utvisad direkt med ursäkten att den vid G-piren skulle vara närmare mitt flyg. Nåja, nog var ju loungen närmare mitt EY flyg till AUH, men ungefär halva Kina och Sydkorea var ju naturligtvis också i samma lounge p.g.a. Skyteam (Korean Air och China Eastern avgår ungefär samma tid)...

Kan inte kalla den nya loungen en höjdare. T.o.m. SAS Business Lounge (eller vad den nu heter för SK Plus -resenärerna) på ARN eller CPH är bättre med sin atmosfär. Kunde inte ens skriva mitt inlägg i loungen, eftersom Wi-Fi fungerade inte i hela loungen. Källarutrymmet är alldeles för mångdimensionerat. Utbudet är ingen höjdare. Vattenflaskan jag "exporterade" för mitt korta stopp i Abu Dhabi var kanske den enda fördelen. :p (Orsak: Ramadan, brukar inte syssla med loungesnyltning.) Bardisken var helt okej, men var inte sugen på att pröva annat än prosecco p.g.a. stöket och min trötthet.

Alitalias loungepersonal var nog inte den bästa jag sett i Europa. Loungen var överfull och åtminstone 4-5 personer stod och åt vid buffen. Ingen försökte reglera inträde till loungen. Flera invalider med rullstol had det rätt så otrevligt. I jämförelse så vill jag nämna min förra resa i maj, då jag besökte BA Galleries Terrace på LHR. BA brukar ju få stryk av flygjunkies när det inte är typ QR i DOH eller dylikt. Tyvärr måste jag nog tycka att Casa Alitalia Lounge är uslare. Kan inte kalla det något annat än ett italienskt sirkus. Är nu för trött att recensera maten i detalj, men t.ex. finns det godare parmaskinka på Lidl hemma i Tammerfors än här... Det var som att äta en gammal skosula.

Sitter nu med PP i Le Anfore -loungen intill Casa Alitalia Loungen och här får man sitta i lugn och ro, Wi-Fi fungerar bra (även VPN) och det ät lugnt. Dock är det ju lite sunkigt här med möblerna, men det är en mindre petitess. Kan bara vänta på Etihad Premier Lounge i AUH imorgon!

Nåja, det blev nu en liten minirecension av Alitalias nyhet. Inga bilder p.g.a. att mitt bord var fullt med gamla tallrikar och bestick. Ingen plockade bort dem under hela min vistelse.

Sist, men inte minst: höjdaren i all denna salighet var tallrikarna för pastan. Ni kan tänka er typ mormors gamla tallrikar med blomstermotiv från 50-talet. :D Och Italien borde vara känd för design...
 
Toppen