Senaste nytt

Bynk lanserar nytt debetkort

Skogi

Medlem
Kort i brevlådan idag, tillsammans med en finurlig liten förpackning som inte alls påminner om Revolut.
20191227_102915(1).jpg
 

Flyer722

Medlem
Enligt bynk måste man aktivera kortet genom ett fysiskt köp med chip. Hade däremot inga problem att handla online igår.
 

Matore

Medlem
Funkar detta kort att ta ut cash utomlands, nån som testat? ex México?
Eller är det helt oprövat än så länge?
 

Skogi

Medlem
Funkar detta kort att ta ut cash utomlands, nån som testat? ex México?
Eller är det helt oprövat än så länge?

Ja, upp till 3 000 kr/månad kan du ta ut avgiftsfritt i bankomater i både Sverige och utomlands. Efter det tillkommer en avgift på 1,25 %.

Observera att det dock kan finnas tillhandahållare av uttagsautomater som tar ut en egen avgift vid kontantuttag, särskilt utomlands.

Har inte provat att ta ut kontanter utomlands än, men om du vill kan jag åka över bron och testa.;)
 

Matore

Medlem
Ja, upp till 3 000 kr/månad kan du ta ut avgiftsfritt i bankomater i både Sverige och utomlands. Efter det tillkommer en avgift på 1,25 %.

Observera att det dock kan finnas tillhandahållare av uttagsautomater som tar ut en egen avgift vid kontantuttag, särskilt utomlands.

Har inte provat att ta ut kontanter utomlands än, men om du vill kan jag åka över bron och testa.;)
Ja men gärna det :) Laddade ner appen men får inte upp fliken med kort. Bara att man ska reg mailadress för att få info "när de lanserar"..
 
D

Deleted member 30163

Guest
Kort i brevlådan idag, tillsammans med en finurlig liten förpackning som inte alls påminner om Revolut. Visa bifogad bild 102240
Samma här, men har varit på semester så såg det i låddan först igår. Har för mig att Revolts var lite snyggare med en "omvänd" dra åt höger, kort kommer ut på vänster sida om ni förstår vad jag menar. Jag har dock Revolts Metal (ligger grymt i handen, bättre än Amex) så kanske annan förpackning, eller så blandar jag ihop det med någon av de andra 10 debit korten jag har.
 

Matore

Medlem
Hur reggar man sig till Bynk? Finns inget på sajten, bara intresseanmälan med mail att de ”hör av dig när de lanserat”..? :)
 

Skogi

Medlem
Samma här, men har varit på semester så såg det i låddan först igår. Har för mig att Revolts var lite snyggare med en "omvänd" dra åt höger, kort kommer ut på vänster sida om ni förstår vad jag menar. Jag har dock Revolts Metal (ligger grymt i handen, bättre än Amex) så kanske annan förpackning, eller så blandar jag ihop det med någon av de andra 10 debit korten jag har.

Revoluts var betydligt snyggare. Varpå vilket kort som ligger bäst i handen så skulle jag nog säga Curve Metal. Tycker även att det är de kort som ser bäst ut. Man får en del blickar när man betalar med ett blankt visa (bynkkortet) å andra sidan kan man ju alltid låtsas att det är ett carte blanche man sitter inne på.

Hur reggar man sig till Bynk? Finns inget på sajten, bara intresseanmälan med mail att de ”hör av dig när de lanserat”..? :)

Det verkar vara flera som har problem med att regga sig. Just nu är kortet i early acces så det kan vara så att endast den som signade upp sig innan har fått inbjudningsmejlet. Testa att använda min länk längre upp i tråden, (OBS jag vinner inget på det) annars kontakta bynk och säg att du vill testa.
 
D

Deleted member 30163

Guest
Hur reggar man sig till Bynk? Finns inget på sajten, bara intresseanmälan med mail att de ”hör av dig när de lanserat”..? :)
Tror inte det går, vi som fått ett kort är ett "Early Access" och enligt det mailet jag fick var det först till kvarn och det fanns 100 kort. Du måste varit registrerad användare på appen för att fått en invite.
 
D

Deleted member 30163

Guest
Revoluts var betydligt snyggare. Varpå vilket kort som ligger bäst i handen så skulle jag nog säga Curve Metal. Tycker även att det är de kort som ser bäst ut. Man får en del blickar när man betalar med ett blankt visa (bynkkortet) å andra sidan kan man ju alltid lossas att det är ett carte blanche man sitter inne på.

smaken är ju som baken. :) Tycker revolt är snyggt då loggan är superliten och i övrigt bara har ett namn. Har inte fått mitt Curve Metal då ännu inte vågat koppla ett kort till det, fegis som jag är :)
Annars är N.26 Business rätt snyggt och genomskinligt, ser lite konstigt ut dock. Bunq skulle man kunna tro var sponsrat av Stockholm pride.
 
Toppen