Taggen
Medlem
Att Bromma ligger bättre till vet alla.BRAs USP har varit att de flyger på Bromma. Hade dom oxå använt ARN så hade bolaget inte existerat idag tror jag.
Att Bromma ligger bättre till vet alla.BRAs USP har varit att de flyger på Bromma. Hade dom oxå använt ARN så hade bolaget inte existerat idag tror jag.
Vad jag förstått från personer jag träffat som flög VXO-UME med byte i Bromma så har det ultrakorta transfertider på en del flyg. Jag har fått nämnt för mig så korta transfer tider som 10-15 min, dvs att du i princip promenerar av din flight och går till nästa utan att ens passera terminalen.Hur arbetar BRA med transfers idag? Jag har själv aldrig haft transfer på Bromma flygplats så jag har ingen uppfattning om hur vanligt det är.
Prisfråga. "Sverigeflyg-delen" har ju på de flesta sträckor ingen konkurrens, så de kan nog klara betydligt mer. Jet-delen flög väl i princip enbart på sträckor där det fanns ganska hård konkurrens om man räknar STO som destination och inte ARN/BMA.Helt rätt, fast problemet har varit att de två benen inte kan få ihop ekonomin var för sig, utan de behöver varandra.
Aldrig flygit med byte där själv heller (däremot halvkorta byten BMA-ARN, vilket blri den riktigt kassa effekten av att "sverige-flyg-delen" flyger på BMA men det finns nästan noll utrikesanslutningar där -- resultatet blir taxitransfer till den riktiga flygplatsen), men har noterat mycket korta tider.Vad jag förstått från personer jag träffat som flög VXO-UME med byte i Bromma så har det ultrakorta transfertider på en del flyg. Jag har fått nämnt för mig så korta transfer tider som 10-15 min, dvs att du i princip promenerar av din flight och går till nästa utan att ens passera terminalen.
Hur arbetar BRA med transfers idag? Jag har själv aldrig haft transfer på Bromma flygplats så jag har ingen uppfattning om hur vanligt det är.
BRA har väl I princip stått på två ben. Dels gamla Malmö aviation vara koncept var Bromma. Dels gamla Sverigeflyg, vara koncept var att flyga på småflygplatser dit de stora bolagen inte brydde sig.
Bort med jet slår väl rejält lot den första men knappast mot den andra, där har det ju alltid varit prop.
Några andra poänger än de två har väl BRA i princip inte haft?
Det är skapligt mycket transfer, även en hel del transfer till BRU+HEL (SN+AY) och vidare ut i världen.Hur arbetar BRA med transfers idag? Jag har själv aldrig haft transfer på Bromma flygplats så jag har ingen uppfattning om hur vanligt det är.
Stämmer, UME-GOT gick 4 av 5 turer från Umeå(vardagar) som transit där passagerarna fick sitta kvar ombord! UME-MMX har alltid varit transfer där de fick kliva av och byta flygplanNu är det ett tag sedan jag flög men på UME-BMA-GOT, eller om det var MMX, satt man kvar i planet medan pax gick av och på. Var mycket snabbt och smidigt
Det stämmer absolut att de har haft det, men det är knappast det som man har stått på. Det är nog inte många som valt dem av anldningen att man får mat(ish) ombbord. Det är en trevlig touch, men särskilt på så korta flighter så är det BMA som drivit, inte maten.Ett ben har även _varit_ fullservice, allt ingår! Från bagage till mat ombord!
Det stämmer absolut att de har haft det, men det är knappast det som man har stått på. Det är nog inte många som valt dem av anldningen att man får mat(ish) ombbord. Det är en trevlig touch, men särskilt på så korta flighter så är det BMA som drivit, inte maten.
Vet de som först kollade på BRA/MA för att priserna var lägre där. Inget annat. Låg sedan SAS priser lägre på någon avgång så valde man istället SAS.Jag känner folk som alltid tittade efter BRA/MA först från Ume efter det att SAS slutade med frukost till alla på morgonen. Det gick över efter några år, men det verkade vara en populär attityd (speciellt att undvika "snål-SAS") så även om det kanske inte var det stabilaste benet så verkade det inte obetydligt heller.