Senaste nytt

BRA varslar 350 personer om uppsägning

Plus

Medlem
Samtidigt är Wideroe väldigt tätt knutet med SAS och att de skulle närma sig OW/Finnair tror jag inte skulle gynna relationen med SAS dvs core business att vara matarbolag...
Vilket de redan är till Finnair. SAS har sålt ut allt från Wideroe och är inte så tätt knutet som det en gång var.

Hur eller hur måste BRA göra något. Att endast flyga inrikes är nog dödsdömt. Iallafall om den nedåtgående trenden ska fortsätta.
 

Taggen

Medlem
Samtidigt är Wideroe väldigt tätt knutet med SAS och att de skulle närma sig OW/Finnair tror jag inte skulle gynna relationen med SAS dvs core business att vara matarbolag...
Fast min tanke var nog att Norra skulle slå sig fritt från Finnair. Finnair har varit intresserade av att göra sig av med dem tidigare.
 

Åbobo

Medlem
Fast min tanke var nog att Norra skulle slå sig fritt från Finnair. Finnair har varit intresserade av att göra sig av med dem tidigare.

Norra är ju ett dotterbolag av DAT. AY äger bara 40 %. Men Widerøe, Bra, Norra, DAT och Sun-air kunde ju alla samarbeta innon OW. Det sku likna AY, Mærsk, Braathens och Transwede samarbete. De fyra bolagen sålde Visit the Nordic countries biljetter och FF programmen var sammankopplade om jag minns rätt. Åtminstone Braathens hade samarbete också med KLM.
 

fred80

Medlem
"Hej Fred, De jetplanen vi har nu kommer vi ha kvar de sista till 31 mar 2020. Vad som kommer ersätta dem är inte klart ännu. /Mvh Lena"

Svaret när jag fick om dom viste datum när dom skulle sluta flyga med jetplanen. Ersättare för dom verkar inte vara klart heller.
 

LPC123

Medlem
"Hej Fred, De jetplanen vi har nu kommer vi ha kvar de sista till 31 mar 2020. Vad som kommer ersätta dem är inte klart ännu. /Mvh Lena"

Svaret när jag fick om dom viste datum när dom skulle sluta flyga med jetplanen. Ersättare för dom verkar inte vara klart heller.
Har det inte ryktats om wetlease? Jag har fått info om att man troligen kommer långsamt lägga ner BRA så det är nog inte troligt att dom skaffar nya egna jetkärror.
 
Läste detta precis
 

Attachments

  • 0C657CDD-B3E6-4241-B558-B33CF9013723.jpeg
    0C657CDD-B3E6-4241-B558-B33CF9013723.jpeg
    33,4 KB · Visningar: 608
Toppen