Senaste nytt

BRA och extern partner på Bromma?

Resenär

Medlem
Hej,

fick detta i mailen;

"
Förändrad flygplanstyp på Göteborg- och Malmölinjen
I slutet av mars nästa år så flyger våra jetflygplan av modellen Avro för sista gången hos oss. Vi har för avsikt att fortsätta flyga jetflygplan mellan Malmö – Bromma och Göteborg – Bromma i samarbete med en extern partner. Vi kommer att erbjuda upp till 12 dagliga avgångar mellan Malmö och Bromma med jetflyg och Göteborgslinjen kommer att trafikeras med jetflyg på flera morgon- och eftermiddagsavgångar.

Vi är i slutskedet med att välja bästa tänkbara partner för detta och ser fram emot att kunna berätta mer inom ett par veckor.

På övriga linjer kommer vi i huvudsak flyga våra moderna och klimatsmarta propellerflygplan ATR-72-600 i egen regi.
"

Hur kan man tolka detta?
 

LPC123

Medlem
Hej,

fick detta i mailen;

"
Förändrad flygplanstyp på Göteborg- och Malmölinjen
I slutet av mars nästa år så flyger våra jetflygplan av modellen Avro för sista gången hos oss. Vi har för avsikt att fortsätta flyga jetflygplan mellan Malmö – Bromma och Göteborg – Bromma i samarbete med en extern partner. Vi kommer att erbjuda upp till 12 dagliga avgångar mellan Malmö och Bromma med jetflyg och Göteborgslinjen kommer att trafikeras med jetflyg på flera morgon- och eftermiddagsavgångar.

Vi är i slutskedet med att välja bästa tänkbara partner för detta och ser fram emot att kunna berätta mer inom ett par veckor.

På övriga linjer kommer vi i huvudsak flyga våra moderna och klimatsmarta propellerflygplan ATR-72-600 i egen regi.
"

Hur kan man tolka detta?
Låter som wetlease för mig. Eller tänker u något annat?
 

adhoc76

Medlem
Embraer E-190, CRJ900/1000 eller A319 vore ju lite kul. De har ju samma passagerarantal ungefär som nuvarande Avro. Jag har inte riktigt greppat Brommas bullerrestriktioner. Gäller begränsningen bara i tid? Brussels kör ju A319. Kanske skillnaden i buller är försumbar jmf med ATR 72-600?
 
Toppen